31-Jan-2023, 08:38 PM
(31-Jan-2023, 04:24 PM)Roepers schreef: Ik heb een een Daf 46 uit 1975. Ik zit mij erover te verbazen hoe goed het zicht rondom is in de Daf vergeleken met moderne auto's. Vanwege botsveiligheid hebben moderne auto's hele dikke spijlen. Die ontnemen het zicht op grote delen van de weg en het fietspad. Dit heb ik vaker geschreven hier.Klopt helemaal. De dode hoek in de moderne auto's die ik gereden heb was enorm in vergelijking met m'n oude barrels van vroeger. Alle rijhulpsystemen lossen dat maar ten dele op, en ook nog eens zolang ze het doen. De goede werking van de dodehoekwaarschuwing van m'n vroegere auto v/d zaak is volgens mij nog steeds geen APK-punt. ABS wel, maar ESP volgens mij nog steeds niet.
(31-Jan-2023, 04:24 PM)Roepers schreef: Maar wat mij laatst begon op te vallen is dat vrijwel alle auto's meer of minder getint glas hebben. Volgens mij vermindert dat het contrast.Ten dele waar. M'n Mercedes had af fabriek hele donkere ramen (scheelt een hoop staande houdingen kan ik je vertellen
![Big Grin Big Grin](https://ligfietsers.nl/images/smilies/biggrin.png)