Zelf heb ik geen dichte kap op mijn Strada, maar wel wat aerodynamisch inzicht.
Om de warme vochtige zweetlucht af te voeren is er "trek" nodig.
Via de voetengaten komt er m.i. voldoende frisse lucht binnen, maar het kan er niet uit.
NACA-ducts zijn ontwikkeld om lucht in te laten zonder verstoring.
Een gat achterin de VM is een echte ingreep die ook werkt met schuimdeksel.
Een minder rigoreus experiment kan ook; creëer een kier van 5 mm aan de bovenkant tussen racekap en smurfenmuts. (Even iets er tussen op twee kleinere plekken).
De langs stromende lucht "trekt" dan lucht via de kier naar buiten.
Om de warme vochtige zweetlucht af te voeren is er "trek" nodig.
Via de voetengaten komt er m.i. voldoende frisse lucht binnen, maar het kan er niet uit.
NACA-ducts zijn ontwikkeld om lucht in te laten zonder verstoring.
Een gat achterin de VM is een echte ingreep die ook werkt met schuimdeksel.
Een minder rigoreus experiment kan ook; creëer een kier van 5 mm aan de bovenkant tussen racekap en smurfenmuts. (Even iets er tussen op twee kleinere plekken).
De langs stromende lucht "trekt" dan lucht via de kier naar buiten.
Even an absolute beginner has to start somewhere.