03-Feb-2023, 09:01 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Feb-2023, 09:05 PM door RichardHammond.)
Nou, eerste technische probleem al gehad. Wilde even met de fiets een rondje maken en even schoonspuiten, maar tijdens fietsen viel opeens bovenste derailleurwieltje uit de derailleur. Deze had ik zelf vervangen, want de oude waren eigenlijk zo afgesleten dat ze compleet rond waren. Had toen al gezien dat het bovenste derailleurwieltje praktisch op de cassette loopt, maar de b-schroef is blijkbaar helemaal dolgedraaid. Gegokt dat het wel goed zou gaan, maar helaas niet het geval. Ga als tijdelijke oplossing een 8 speed Claris derailleur bestellen zodat ik in ieder geval kleine rondjes kan blijven fietsen terwijl ik de onderdelen verzamel.
Vraag: hoe ver moet ik de neuslengte uittrekken? Hak op pedaal en crank op drie uur, maar wat voor strekking moet de knie dan hebben? Compleet gestrekt of lichte buiging?
Heb neuspijp iets verder uitgetrokken omdat ik mijn knie bij crank op negen uur vrij gebogen vond en ook tegen de remhendel kwam. Dat is nu een stuk beter. Voelde bij de eerste meters wel mijn kuit iets trekken, maar dat trok heel snel weg en toen ging het perfect.
Vraag: hoe ver moet ik de neuslengte uittrekken? Hak op pedaal en crank op drie uur, maar wat voor strekking moet de knie dan hebben? Compleet gestrekt of lichte buiging?
Heb neuspijp iets verder uitgetrokken omdat ik mijn knie bij crank op negen uur vrij gebogen vond en ook tegen de remhendel kwam. Dat is nu een stuk beter. Voelde bij de eerste meters wel mijn kuit iets trekken, maar dat trok heel snel weg en toen ging het perfect.