04-Feb-2023, 02:12 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Feb-2023, 02:13 PM door GerDilven.)
Iedere kap past verschillend op iedere VM, wegens toleranties.
Het geluk dat mijn racekap precies over het mangat past, maar te ruim over de achterzijde aansluit. Maakt dat een nacaduct aan de achterzijde overbodig is.
Met harde, koude wind mee, is dit opvallend voelbaar.
Bijkomend voordeel dat ik hierdoor je beschreven probleem niet herken.
Bij regen en/of tegenlicht in het donker moet nogal eens de kap op een kier.
Toevallig de laatste tijd weer wat minder.
Het vizier op een kier, waardoor je toch het wegdek met 1-2 cm direct kunt zien is mijn oplossing dan.
Wat ook enorm hielp was een vette voorlamp van 150 lux welke ook een bredere straal heeft.
Die heeft velomobiel.nl onlangs gemonteerd. Hierdoor hoef je minder goed te zien en bij regen kun je dan je bril afzetten, ondanks dat je dan iets minder ziet.
Na 3x afvegen zie je immers ook alles dubbel.
Het geluk dat mijn racekap precies over het mangat past, maar te ruim over de achterzijde aansluit. Maakt dat een nacaduct aan de achterzijde overbodig is.
Met harde, koude wind mee, is dit opvallend voelbaar.
Bijkomend voordeel dat ik hierdoor je beschreven probleem niet herken.
Bij regen en/of tegenlicht in het donker moet nogal eens de kap op een kier.
Toevallig de laatste tijd weer wat minder.
Het vizier op een kier, waardoor je toch het wegdek met 1-2 cm direct kunt zien is mijn oplossing dan.
Wat ook enorm hielp was een vette voorlamp van 150 lux welke ook een bredere straal heeft.
Die heeft velomobiel.nl onlangs gemonteerd. Hierdoor hoef je minder goed te zien en bij regen kun je dan je bril afzetten, ondanks dat je dan iets minder ziet.
Na 3x afvegen zie je immers ook alles dubbel.