06-Feb-2023, 11:19 PM
(06-Feb-2023, 11:12 PM)Frutsel schreef: Draag een headband en een (fiets)bril, en het is binnen de kortste keren heerlijk fietsen met je hoofd in de buitenlucht.ieder z'n ding heren! Ik vind het allebei voor- en nadelen hebben. Op langere afstanden heb ik liever de racekap.
Of ga lekker in een bedompte galmbak zitten, waar alles beslaat en de condens als regen valt.
(06-Feb-2023, 11:12 PM)Frutsel schreef: Ik weet verder niet hoe oud je bent, maar het winterweer van tegenwoordig stelt niets voor. Als je dat al bikkelen vindt, hoop ik voor je dat je geen echte winter meer meemaakt
Sterk afhankelijk van het tempo. Met 30-35 is het comfortabel, vanochtend zelfs prima zonder racekap en schuimkap. Had een hele dunne sjaal om en een mutsje op m'n kale hoofd, maar die laatste twee waren met laag tempo niet eens nodig.
Met 40 werd dat al anders. Met 50 op de klok (niet lang gereden, maar er is een stuk waar dat comfortabeler is omdat ik er tussen de auto's rijd - zijstraten in het fietspad zijn er levensgevaarlijk) is de wind toch ineens behoorlijk koud.