09-Feb-2023, 02:32 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Feb-2023, 02:38 PM door 365cycle.)
(09-Feb-2023, 02:21 PM)Bacchus schreef: Gaat met een snelle open ligger ook wel, met dezelfde beperking overigens. Zoals 365cycle al eens heeft aangegeven (en Testkees, en ANWB getest), houden de meeste speed-pedelecs het bij iets van 35 km/u wel voor gezien maar er zijn er een paar waar ik liever in het wiel blijf zitten.Moet zeggen dat ik toch wel vaak Strömers tegenkom (vermoedelijk ook omdat het typisch de wat langere routes zijn die ik rijd), en die kunnen altijd wel >40 km/h. Met een volle accu zitten ze zelfs dicht tegen de 50, en da's mijn ervaring ook: De leen-Strömer ST1X die ik ooit bij me had wilde (met stevig meetrappen) dik 49 km/h. Er zat een stuk een wielrenner in m'n wiel (op uitnodiging), ondanks tegenwind - beste held
Met 10% accucapaciteit over wilde die Strömer nog altijd 43 km/h op standje "nauwelijks trappen". Ik heb 'm later wel wat terug gezet, omdat ik 'm niet helemaal leeg wilde rijden. Dan moet je flink harder trappen om dat tempo vol te houden - een racefiets is VEEL aerodynamischer dan een Strömer.