21-Feb-2023, 07:26 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Feb-2023, 07:27 PM door RichardHammond.)
Even een update, want beetje druk echter ligt het project niet stil. Heb de nodige rondjes gefietst en denk dat ik nu wel een goede zitpositie te pakken hebben. Heb de neuspijp iets naar buiten getrokken en voelt nu goed aan. De stoel lijkt mij qua fit helemaal goed en heb niks te klagen.
Was eerst voornemens om alle upgrade onderdelen rustig bij elkaar te sprokkelen en met een andere 8 speed derailleur door te fietsen. Dit plan is echter overboord en ga nu direct alles in een keer goed doen. Ik kan merken en zien dat er in het verleden veel aan de fiets geprutst. Toen ik afgelopen week met panne langs de weg stond was ik er helemaal klaar mee. De geleider voor de retour is volgens mij niet goed, want hier ligt een 11 tandjes derailleurwieltje op. Deze is qua inbouwmaat te smal voor de beugel en ik vermoed dat hier normaal een kettingrol in hoort te zitten. Een derailleurwieltje lijkt mij te smal qua inbouwmaat, want of je houdt speling of het metalen afdekkapje trekt in elkaar. Op de trekkende kant ligt een 68 mm kettingrol zonder tanden. Ook hadden ze de kettingbuis met een gebogen spaak zo strak aangetrokken dat deze iets op het frame is ingesleten.
Om dit op te lossen ga ik voor zowel de trekkende als de retourkant een nieuw setje van Alligt bestellen. Hierbij volg ik de instructies van Alligt, dus een getande kettingrol voor de trekkende kant en een niet getande voor de retourkant. Zit alleen nog even te kijken of ik het zonder kettingbuis af kan of dat ik daar iets op moet verzinnen. De kettingbuis doet in principe toch niks voor de kettingloop of heb ik het mis?
Onlangs kwam ik onverwachts voor een goed bedrag een nieuwe Shimano 105 R7000 crank, 105 derailleur, 105 cassette en 105 ketting tegen. Verder ook via een zakelijk contact een 11 speed volcarbon voor- en achterwiel kunnen kopen voor een scherpe prijs. Momenteel alleen nog in onderhandeling voor een Shimano 11 speed triggershifter en complete set schijfremmen. De rest van de onderdelen ga ik komende tijd bij elkaar sprokkelen.
Er is dus nog progressie, maar alleen nog geen foto's om te delen.
Was eerst voornemens om alle upgrade onderdelen rustig bij elkaar te sprokkelen en met een andere 8 speed derailleur door te fietsen. Dit plan is echter overboord en ga nu direct alles in een keer goed doen. Ik kan merken en zien dat er in het verleden veel aan de fiets geprutst. Toen ik afgelopen week met panne langs de weg stond was ik er helemaal klaar mee. De geleider voor de retour is volgens mij niet goed, want hier ligt een 11 tandjes derailleurwieltje op. Deze is qua inbouwmaat te smal voor de beugel en ik vermoed dat hier normaal een kettingrol in hoort te zitten. Een derailleurwieltje lijkt mij te smal qua inbouwmaat, want of je houdt speling of het metalen afdekkapje trekt in elkaar. Op de trekkende kant ligt een 68 mm kettingrol zonder tanden. Ook hadden ze de kettingbuis met een gebogen spaak zo strak aangetrokken dat deze iets op het frame is ingesleten.
Om dit op te lossen ga ik voor zowel de trekkende als de retourkant een nieuw setje van Alligt bestellen. Hierbij volg ik de instructies van Alligt, dus een getande kettingrol voor de trekkende kant en een niet getande voor de retourkant. Zit alleen nog even te kijken of ik het zonder kettingbuis af kan of dat ik daar iets op moet verzinnen. De kettingbuis doet in principe toch niks voor de kettingloop of heb ik het mis?
Onlangs kwam ik onverwachts voor een goed bedrag een nieuwe Shimano 105 R7000 crank, 105 derailleur, 105 cassette en 105 ketting tegen. Verder ook via een zakelijk contact een 11 speed volcarbon voor- en achterwiel kunnen kopen voor een scherpe prijs. Momenteel alleen nog in onderhandeling voor een Shimano 11 speed triggershifter en complete set schijfremmen. De rest van de onderdelen ga ik komende tijd bij elkaar sprokkelen.
Er is dus nog progressie, maar alleen nog geen foto's om te delen.