28-Feb-2023, 01:32 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-Feb-2023, 01:34 PM door Wim -de roetsende.)
Gisteren zijn de nieuwe wielen met 90mm remmen gemonteerd.
Is toch een flinke klus met zo'n MilanSL. Dat gaat met een DF wel een stukje sneller.
Wow, wat remt dat een stuk beter zeg. Onvoorstelbaar. Geen 'gehap' meer. Gewoon lekker gedoseerd en hard kunnen remmen. Met de 70mm moest ik echt veel meer kracht gebruiken. Ik heb nog dezelfde kabels, daar kan het dus niet aan liggen.
Ook hierbij mijn advies: koop geen vm met 70mm remmen.
Dan had ik verhoudingsgewijs een klein grootste voorblad. Heeft met mijn beperkte vermogen te maken én met de 140mm cranks. Ook die is vervangen.
Het was 50T, nu ligt er een 53T op.
Reden: aangezien je crank niet recht maar een tikkeltje schuin is, raakte ik met mijn crank soms de derailleur. Nu is het grootste blad iets groter en komt de derailleur dus iets hoger en raakt daardoor net niet meer de crank.
Nu kan ik ook weer goed van klein naar groot schakelen. Dat ging daarvoor ook heel moeizaam. Soms moest het handmatig en daarvoor heb je geen voorderailleur.
Nu kan ik tot 70km/u meetrappen. Vind ik prima. Een nog groter kettingblad vond ik dus niet nodig. Zo vaak rijd ik geen >60km/u.
Gisteren op de Bult van 't Harde dus wel. Tenminste toen ik naar beneden ging
Is toch een flinke klus met zo'n MilanSL. Dat gaat met een DF wel een stukje sneller.
Wow, wat remt dat een stuk beter zeg. Onvoorstelbaar. Geen 'gehap' meer. Gewoon lekker gedoseerd en hard kunnen remmen. Met de 70mm moest ik echt veel meer kracht gebruiken. Ik heb nog dezelfde kabels, daar kan het dus niet aan liggen.
Ook hierbij mijn advies: koop geen vm met 70mm remmen.
Dan had ik verhoudingsgewijs een klein grootste voorblad. Heeft met mijn beperkte vermogen te maken én met de 140mm cranks. Ook die is vervangen.
Het was 50T, nu ligt er een 53T op.
Reden: aangezien je crank niet recht maar een tikkeltje schuin is, raakte ik met mijn crank soms de derailleur. Nu is het grootste blad iets groter en komt de derailleur dus iets hoger en raakt daardoor net niet meer de crank.
Nu kan ik ook weer goed van klein naar groot schakelen. Dat ging daarvoor ook heel moeizaam. Soms moest het handmatig en daarvoor heb je geen voorderailleur.
Nu kan ik tot 70km/u meetrappen. Vind ik prima. Een nog groter kettingblad vond ik dus niet nodig. Zo vaak rijd ik geen >60km/u.
Gisteren op de Bult van 't Harde dus wel. Tenminste toen ik naar beneden ging
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler