03-Mar-2023, 01:23 PM
Als je naafversnelling van de ene versnelling naar de andere schiet zonder te schakelen, dan komt dat in mijn ervaring door de afstelling van de versnellingskabel. De naaf heeft doorgaans een kettinkje dat uit de as steekt, dat gaat om een bocht en heeft dan een schroefdraad die in een ding geschroefd is waar de rest van de kabel aan vast zit. Je kunt hem er wat verder er in draaien, of juist wat losser, zo werkt de fijnafstelling van de versnellingskabel.
Of het in jouw geval iets korter of iets langer moet worden weet ik even niet, maar meet een beetje proberen ben je daar snel achter.
Als je er zo met de fijnafstelling niet uit komt, dan moet je misschien de versnellingskabel iets korter of langer maken.
Het lijkt me waarschijnlijker dat je versnellingskabel in de loop der tijd iets te lang is geworden, dan dat het ding te kort is geworden.
Of het in jouw geval iets korter of iets langer moet worden weet ik even niet, maar meet een beetje proberen ben je daar snel achter.
Als je er zo met de fijnafstelling niet uit komt, dan moet je misschien de versnellingskabel iets korter of langer maken.
Het lijkt me waarschijnlijker dat je versnellingskabel in de loop der tijd iets te lang is geworden, dan dat het ding te kort is geworden.