26-Dec-2017, 04:37 PM
Ben er bijna uit. Ik ga inderdaad voor een KMX frameset. Ben nog in overleg over de exacte verschillen tussen beide sets met de verkoper. Heb mijn de onderdelen inmiddels besteld, mijn handen jeuken!
Ben nu bezig met het opstellen van de lijst met gewenste specificaties. Zoals verwacht wordt het geheel met fatsoenlijke onderdelen toch best prijzig. Maar dan is de fiets wel precies zoals ik het wil. En als ik het vergelijk met een gelijk uitgevoerde HP of AZUB dan ben ik toch nog steeds een stuk voordeliger uit. En de heb ik ook nog de lol van het bouwen![Smile Smile](https://ligfietsers.nl/images/smilies/smile.png)
Vanwege het gewicht verschil neig ik nu toch sterk naar de aluminium versie. Kan ook geen kwaad om daarmee wat meer ervaring op te doen na al dat staal. De kleur kan ik altijd later nog aanpassen. Een KMX frame is niet vouwbaar dus mocht ik hem eens op het dak van mijn auto willen meenemen dan is een lager gewicht ook mooi meegenomen.
De specificaties die ik nu ruwweg in mijn hoofd heb zijn:
Ik hoop met bovenstaande uit te komen op een rijklaar gewicht onder de 17 kg waarmee hij ongeveer net zoveel zou wegen als mijn Shockproof. Dat is alleszins acceptabel.
Wordt hopelijk snel vervolgd dus!
PS: voor degene die denkt: "maar hij had toch al een project in de vorm van de Flevoracer?" Klopt en daar wordt ook nog aan gewerkt. Dus hopelijk in de lente 3 goed rijdende, totaal verschillende ligfietsen om uit te kiezen
Ben nu bezig met het opstellen van de lijst met gewenste specificaties. Zoals verwacht wordt het geheel met fatsoenlijke onderdelen toch best prijzig. Maar dan is de fiets wel precies zoals ik het wil. En als ik het vergelijk met een gelijk uitgevoerde HP of AZUB dan ben ik toch nog steeds een stuk voordeliger uit. En de heb ik ook nog de lol van het bouwen
![Smile Smile](https://ligfietsers.nl/images/smilies/smile.png)
Vanwege het gewicht verschil neig ik nu toch sterk naar de aluminium versie. Kan ook geen kwaad om daarmee wat meer ervaring op te doen na al dat staal. De kleur kan ik altijd later nog aanpassen. Een KMX frame is niet vouwbaar dus mocht ik hem eens op het dak van mijn auto willen meenemen dan is een lager gewicht ook mooi meegenomen.
De specificaties die ik nu ruwweg in mijn hoofd heb zijn:
- Aluminium KMX frame met aluminium zitje (dat is nog een openstaande vraag bij de leverancier, scheelt ca. 1,5 kg met het normale stalen zitje)
- 20" voor, 24" achter met Shredda vouwbanden op brede velgen
- Avid bb7 schijven voor, achter vooralsnog geen rem. Een extra schijf kan later altijd nog
- 1x9 setup met 11-28 cassette. Mogelijk 2x9
- Derailleur en drankstel nog te kiezen evenals de keuze voor twist of bar-end shifter
Ik hoop met bovenstaande uit te komen op een rijklaar gewicht onder de 17 kg waarmee hij ongeveer net zoveel zou wegen als mijn Shockproof. Dat is alleszins acceptabel.
Wordt hopelijk snel vervolgd dus!
PS: voor degene die denkt: "maar hij had toch al een project in de vorm van de Flevoracer?" Klopt en daar wordt ook nog aan gewerkt. Dus hopelijk in de lente 3 goed rijdende, totaal verschillende ligfietsen om uit te kiezen
![Smile Smile](https://ligfietsers.nl/images/smilies/smile.png)