Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Misleidende reclame?
#36
(10-Feb-2023, 11:16 AM)Willeke_IGKT schreef: Hoor ik vandaag weer in een reclame dat 'deze' elektrische auto goed is voor het milieu.  

Nu moet ik toegeven dat EV geen co2 uit de uitlaat laten komen maar dat is dan ook het enige milieu voordeel dat ik er in zie.  

Vooral E-suv zijn mij een doorn in het oog, in geen geval milieu vriendelijk, met productie vervuiling, batterijen die na een aantal jaar afgeschreven zijn en de energie die erin gaat die vaak uit het gewone stroom net komt.  
Kleinere electrische auto's zijn minder erg maar kun je daar terecht claimen dat ze milieu vriendelijk zijn?

Is het misleidend genoeg om de Reclame Code Commissie tot een uitspraak te laten komen?

Hallo Willeke,

Helemaal met je eens. Ik stoor me ook aan het motoriseren van fietsen. De fiets is het meest milieuvriendelijke vervoermiddel en dan moet er toch weer een motortje onder.  Gevuld met  stroom uit kolencentrales.
En laat je vertrouwen vooral niet over aan de reclamecodecommissie, die reageren alleen als bedrijven een klacht indienen omdat hun producten in de verdrukking komen. De consument is niet belangrijk, dus bespaar je de moeite.

Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , =oNNo=


Berichten in dit topic
Misleidende reclame? - door Willeke_IGKT - 10-Feb-2023, 11:16 AM
RE: Misleidende reclame? - door melle z - 10-Feb-2023, 11:23 AM
RE: Misleidende reclame? - door Bacchus - 10-Feb-2023, 11:34 AM
RE: Misleidende reclame? - door JanBurp - 10-Feb-2023, 11:46 AM
RE: Misleidende reclame? - door TimSch - 10-Feb-2023, 12:11 PM
RE: Misleidende reclame? - door Willeke_IGKT - 10-Feb-2023, 07:52 PM
RE: Misleidende reclame? - door 365cycle - 10-Feb-2023, 12:11 PM
RE: Misleidende reclame? - door Hoekie - 10-Feb-2023, 12:20 PM
RE: Misleidende reclame? - door pietandringa - 10-Feb-2023, 05:07 PM
RE: Misleidende reclame? - door voodoo - 10-Feb-2023, 07:49 PM
RE: Misleidende reclame? - door melle z - 10-Feb-2023, 07:55 PM
RE: Misleidende reclame? - door Willeke_IGKT - 10-Feb-2023, 08:35 PM
RE: Misleidende reclame? - door pietandringa - 10-Feb-2023, 08:18 PM
RE: Misleidende reclame? - door TimSch - 10-Feb-2023, 08:21 PM
RE: Misleidende reclame? - door melle z - 10-Feb-2023, 08:38 PM
RE: Misleidende reclame? - door Frutsel - 10-Feb-2023, 08:39 PM
RE: Misleidende reclame? - door Hoekie - 10-Feb-2023, 09:20 PM
RE: Misleidende reclame? - door pietandringa - 10-Feb-2023, 10:34 PM
RE: Misleidende reclame? - door Wim -de roetsende - 10-Feb-2023, 10:58 PM
RE: Misleidende reclame? - door ZoefZoef - 11-Feb-2023, 12:50 AM
RE: Misleidende reclame? - door Hoekie - 11-Feb-2023, 01:24 AM
RE: Misleidende reclame? - door TimSch - 11-Feb-2023, 08:33 AM
RE: Misleidende reclame? - door Hoekie - 11-Feb-2023, 12:02 PM
RE: Misleidende reclame? - door pietandringa - 11-Feb-2023, 12:11 PM
RE: Misleidende reclame? - door 365cycle - 12-Feb-2023, 12:24 AM
RE: Misleidende reclame? - door Hoekie - 11-Feb-2023, 12:34 PM
RE: Misleidende reclame? - door Bart Verbeek - 11-Feb-2023, 11:55 PM
RE: Misleidende reclame? - door Roepers - 12-Feb-2023, 12:01 AM
RE: Misleidende reclame? - door Niels van der Wal - 12-Feb-2023, 10:14 AM
RE: Misleidende reclame? - door melle z - 12-Feb-2023, 12:57 AM
RE: Misleidende reclame? - door 365cycle - 12-Feb-2023, 01:27 AM
RE: Misleidende reclame? - door Willeke_IGKT - 11-Mar-2023, 12:41 PM
RE: Misleidende reclame? - door 365cycle - 12-Mar-2023, 06:16 PM
RE: Misleidende reclame? - door =oNNo= - 11-Mar-2023, 01:27 PM
RE: Misleidende reclame? - door melle z - 11-Mar-2023, 02:17 PM
RE: Misleidende reclame? - door Tom Fekkes - 16-Mar-2023, 01:06 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Andere trapas en crankstel monteren
Dat is makkelijk zat...Arend-Jan — 08:30 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De regen op zich w...Status Quooh — 08:07 PM
Optimalisatie van een WAW.
Ik kijk nu naar mijn...Status Quooh — 08:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De regen op zich was...Willeke_IGKT — 08:04 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Wat ik het meest z...melle z — 07:50 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Wat ik het meest zou...ZoefZoef — 07:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik snak juist naar e...ZoefZoef — 07:37 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Regen  :huh: :huh: :...Wim -de roetsende — 06:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Terug naar blij.... ...Willeke_IGKT — 06:21 PM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Mooi verhaal, leer...TrapGast — 05:17 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Die Hollowtech cups ...Jeroen S — 04:49 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Veruit de meeste Hol...melle z — 03:54 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Als ik de vraag goed...Martin van Mourik — 03:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Toen was het weer ...Niels van der Wal — 03:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Toen was het weer oo...LigfietsWilsum — 02:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik kan me niet heuge...Lopopodium — 01:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik snap niet dat e...Wim -de roetsende — 01:29 PM