19-Mar-2023, 09:02 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Mar-2023, 09:07 PM door 365cycle.)
Ik rijd met het ”kleinste” dat ik op vlakke weg kan gebruiken; bij hoge kruissnelheid moet het comfortabel zijn.
Rijd nu met 1x12 en een 11-39 cassette, op een 32-622 achterband. Momenteel heb ik een 60T, maar ik wil eigenlijk naar een 56T/57T. Merk dat ik wanneer ik dan eens ruim boven de 60 km/h rijd ik dat meestal op 60-13 doe, dus is m’n overbrenging te lang.
In de DF zit een 52T, 1x10 SRAM met Shimano 11-32 cassette op een 38-584 achterwiel. De DF rijd ik altijd open dus sneller dan 55 km/h rijd ik zelden.
Die keren dat ik bergaf stuif of echt heftig sprint kan ik wel even kortstondig 130 rpm draaien.
In de SL zit als ik het me goed herinner een 50/34T setup waarbij de 34 een Q-ring is. De cassette is een 11-36 11-speed en het achterwiel is 32-559.
Rijd nu met 1x12 en een 11-39 cassette, op een 32-622 achterband. Momenteel heb ik een 60T, maar ik wil eigenlijk naar een 56T/57T. Merk dat ik wanneer ik dan eens ruim boven de 60 km/h rijd ik dat meestal op 60-13 doe, dus is m’n overbrenging te lang.
In de DF zit een 52T, 1x10 SRAM met Shimano 11-32 cassette op een 38-584 achterwiel. De DF rijd ik altijd open dus sneller dan 55 km/h rijd ik zelden.
Die keren dat ik bergaf stuif of echt heftig sprint kan ik wel even kortstondig 130 rpm draaien.
In de SL zit als ik het me goed herinner een 50/34T setup waarbij de 34 een Q-ring is. De cassette is een 11-36 11-speed en het achterwiel is 32-559.