29-Mar-2023, 03:26 PM
Ik zou inderdaad zeggen dat dit artikel niet relevant is omdat de agent niet met licht en geluidsignalen reed. Als een agent gebruik maakt van zijn vrijstelling om ook zonder signalen zich niet aan de regels te houden, zal hij er wel rekening mee moeten houden dat niemand dat verwacht. Daarmee is het dus ook eigenlijk onmogelijk om zonder signalen meer dan ~50% boven de limiet te rijden en op een kruising nog veel minder, waarschijnlijk zelfs veel lager dan de limiet.
Van de andere kant snap ik ook niet zo goed wat, zeker in een stad, de meerwaarde kan zijn van zonder signalen rijden.
En zoals jullie al aangeven: als de agent door zijn rijgedrag een kans van 10% neemt dat hij onderweg een onschuldige burger doodrijdt, dan kan hij maar beter hard maken dat de melding die hij van zijn collega, die willens en wetens voor dat risico van zijn beroep gekozen heeft, kreeg daar niet voor onder deed.
Van de andere kant snap ik ook niet zo goed wat, zeker in een stad, de meerwaarde kan zijn van zonder signalen rijden.
En zoals jullie al aangeven: als de agent door zijn rijgedrag een kans van 10% neemt dat hij onderweg een onschuldige burger doodrijdt, dan kan hij maar beter hard maken dat de melding die hij van zijn collega, die willens en wetens voor dat risico van zijn beroep gekozen heeft, kreeg daar niet voor onder deed.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course