02-Jan-2018, 07:21 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Jan-2018, 07:27 PM door Roepers.)
(02-Jan-2018, 06:30 PM)Frank schreef: Ik heb al langs verschillende kanten gehoord dat de LF routes beter zijn dan knooppunt routes. Is dat jou ervaring ook Marco?
Ik heb de indruk dat LF-routes en knooppuntroutes behoorlijk geïntegreerd zijn. Ik volgde een tijdje een LF-route terwijl ik van knooppunt naar knooppunt reed. Ik ontdekte op mijn tocht naar Königswinter dat de knooppuntroutes in Twente totaal herzien waren en dat ik dus niets had aan mijn briefje met knooppunten in dat gebied en dat mijn fietsatlas mij ook niet kon helpen. Zelfs de borden op de knooppunten met het netwerk in het gebied vermeldden nog het oude netwerk. Met LF-routes heb je dat probleem niet. Ook is het niet meer nodig een briefje met knooppuntnummers te raadplegen. Ook is het niet nodig om de smartphone geregeld te bekijken. Je kan een keer een bordje missen. maar met de fietsatlas hoop ik toch vrij snel weer op de LF-route te zitten.
(02-Jan-2018, 07:00 PM)Niels van der Wal schreef: Dagelijks fietsen is een vorm van overbelasting, niet prettig, slecht voor je spieren en slecht voor je humeur.
Dat je niet dagelijks kan rijden is best goed :-)
Volgens mij is dat ervan afhankelijk ervan in hoeverre de fietstochten belastend zijn voor je lichaam. Als je fietst om te trainen en daarbij ook je grenzen opzoekt om ze te verleggen zodat ze ver genoeg opgerekt zijn voor de volgende wedstrijd, idd dan zijn rustdagen een must. Maar als je gewoon een uurtje recreëert op de ligfiets, dan kan dat best dagelijks.
Marco -alles in context- Roepers