Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OBT organiseren? Eisenpakket van het bestuur!
#21
(05-Apr-2023, 10:00 PM)Wim -de roetsende schreef: In Ligfiets& 2019-1 schreef Toni Cornelissen ook nog een keer kritisch over de manier waarop de NVHPV de OBT naar zich toe heeft getrokken. Toni stelt daar het financiële risico ter discussie, omdat het pas 1x is voorgekomen dat veel rijders niet kwamen opdagen vanwege het slechte weer. Toni was toen de organisator en hij kreeg toen vanuit vier verschillende kanten het aanbod om het verlies te compenseren. Toni geeft in dit artikel aan dat hij bang is dat door het naar zich toetrekken van de OBT en de manier waarop dat is gegaan, de goodwill die dit evenement had verdwijnt. Volgens hem kan de NVHPV alleen iets doen als daar ook vrijwilligers voor zijn.

Toen Frank stopte als beheerder van dit forum was 1 van de opties om het beheer door 1 persoon te laten overnemen en dat hij/zij door middel van giften van forumleden gecompenseerd zou worden. Hoe langer ik er over nadacht hoe slechter deze optie werd in mijn ogen. Want bij kinnesine op het forum zou gesteld kunnen worden dat de beheerder er lekker aan zou verdienen. Dan moet er ook nog een financiële administratie worden gevoerd en is de beheerder ook nog penningmeester. Beter is om het allemaal aan een rechtspersoon over te laten. Maar een rechtspersoon beginnen was nog duurder dan hosting, dus heb ik toen de ligfietsvereniging gevraagd en ben nog steeds erg blij dat ze ja hebben gezegd. Het was de beste oplossing.

De OBT is een groot evenement. Ik denk dat hiervoor hetzelfde geldt. De verantwoording van de financiën moeten door een rechtspersoon worden geregeld. Dan kunnen de organisatoren hun handen vrij hebben voor het uitzetten van de tocht. Ik vind dat er moeilijk gedaan wordt om wat eigenlijk door de grootte van het evenement onontkoombaar is. 

Verder zeg ik er niet meer over omdat ik nooit meedoe aan de OBT.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Willeke_IGKT , 365cycle


Berichten in dit topic
RE: OBT organiseren? Eisenpakket van het bestuur! - door Roepers - 06-Apr-2023, 08:24 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Nou, een automobil...Merijn — 11:12 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Naast elkaar mag hin...Hoekie — 10:53 PM
Hoe stel ik mijn ligfiets goed af (begi...
Natte rug? Neem een ...Merijn — 10:49 PM
Hoe stel ik mijn ligfiets goed af (begi...
Ik zou het ook niet ...Lopopodium — 10:18 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
EDIT: Ik kan ...Oliver — 09:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
EDIT: Ik kan he...datakneder — 09:56 PM
Hoe stel ik mijn ligfiets goed af (begi...
Ventisit doet het we...Jeroen S — 09:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Maar waarom geen s...Hoekie — 09:39 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik ben vandaag niet ...Jeroen S — 09:36 PM
Hoe stel ik mijn ligfiets goed af (begi...
Daarover gesproken...Bacchus — 09:32 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De ergernis hierov...Oliver — 09:28 PM
I'm writing a piece for a magazine
Thank you so much fo...AnaCastan — 09:26 PM
Heb je echt meer overzicht op een hoge ...
Ik merk in de Velomo...Jeroen S — 09:24 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Even terug naar die ...Jeroen S — 09:15 PM
Hoe stel ik mijn ligfiets goed af (begi...
Daarover gesproken,...Bob Hagendijk — 09:11 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat paars met oranje...Hardloper — 08:32 PM
Hoe stel ik mijn ligfiets goed af (begi...
Wat mij betreft wel.Wim -de roetsende — 08:31 PM