17-Apr-2023, 02:43 PM
Ik heb zoals in het voorstelrondje heb verteld meerdere visjes getest. Echter had ik iets voor testen wel iets van dat de Quatrovelo wel mijn voorkeur zou hebben als eerste vervoersmiddel / fiets. Maar ik heb graag jullie onderbouwende adviezen.
- De kleur. Zelf denk ik aan oranje en dan metalic. Echter valt Metallic oranje minder op. Ik kreeg de indruk vanuit de input Rob Hague dat de lak wel makkelijk krast. Hoe is dat met de andere lak kleuren / metallic?
- Aangezien ik heb zomers en winters wil gebruiken denk ik aan beide kappen. Wil kunnen toeren lekker in de buitenlucht, maar ook lekker beschuit zitten.
- Heeft iemand de 150 Lux lampen? Kan ik die in meer standen verstellen kwa felheid dan de standaard 80lux? Voldoende licht vind ik belangrijk, wil ook in het donker ermee naar het werk kunnen.
- Tweede accu, of zelf later een tweede accu oplossing monteren?
- Sunrace CSRX1 11v 11-32/11-36??? Vond de lichtste tandwiel veel te soepel draaien in de test fiets. Denk dus aan de 11-32. Of andere voorstel (enkele andere shimano (compatible) 11v cassettes zijn mogelijk).
- Tandwiel voor 70t of toch maar de : (of 60-75t)?? Ik wil ook de optionele Mountain Drive 70T (2,5 ratio). Want ik wil ermee op vakantie kunnen in de heuvellanden van Duitsland / België. Verder denk ik dat dit erg fijn is wanneer ik in een klein tandwieltje stil sta na te moeten remmen voor het een of andere punt.
- Ik denk aan de : SA Aluminium 90mm trommelremmen.
- Uiteraard tweede spiegel met die kapjes erop, vind ik gewoon mooier.
- Rohloff, lekker aan andere over laten.
- Schijfremmen achter, wat denken jullie? Ik zag dat je er best makkelijk bij kan. En zelf vind ik het ergens wel veilig idee dat ik altijd extra remkracht heb. Weet niet of ik opeens moet remmen omdat ik iets over hoofd zie wat ik niet verwachtte. Al denkt Theo van Velomobiel dat dit niet nodig is.
- Rubber voetenluik met dichte voetengaten, maar gelijk mee bestellen of eigenlijk overbodig bij regen / in de winter?
- Tilbeugel is denk ik wel praktisch.
- Armsteunen, wel of niet handig? Ik weet niet of ik ze echt gebruikte tijdens testrit.
- QV bottle cage lijkt me wel handig.
- Wil ook wel de optie voor een trekhaak. Zodat ik ter zijne tijd een kayak kan meenemen. Heb dus ook een Kayak.
Wat denken we van:
- Seat pad (Ventisit)
- Floor mat set
- Luggage box
- Wheel alignment tool
- Ventisit neck-rest of Ventisit neck-roll
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.