18-Apr-2023, 09:23 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-Apr-2023, 09:30 PM door 365cycle.)
(18-Apr-2023, 09:10 PM)Tom Fekkes schreef: Wat denk je van betere snelheidscontroles en camera's bij oversteekplaatsen. En uiteraard snelheidslimieten bij oversteekplaatsen.Controles of begrenzers? Dat dat nog niet bestaat is echt schandalig.
(18-Apr-2023, 09:10 PM)Tom Fekkes schreef:Mensen in grote auto's hebben dat ding voor hun eigen veiligheid. De rest doet er niet toe.Ego. Je zit zelf niet per definitie veiliger in een grotere auto.
Aan de Citroën Xantia Activa kan je zien wat er gebeurt als je een normale auto neemt, en daar moderne (of ja, dat was het destijds) technologie aan toevoegt om de wegligging te verbeteren. Die Xantia is niet alleen in de elandproef heel goed, maar eigenlijk onder alle normale verkeersomstandigheden waar de wegligging op de proef gesteld wordt. En zelfs niet alleen dat; voor een auto met aandrijving op de voorwielen en met de relatief beperkte motoren die Citroën erin hing, is de Xantia ook schandalig snel op het circuit.
Ik wil eigenlijk nog altijd een keer proberen hoe een moderne velomobiel door zo'n parcours komt. Denk dat daar nog wel kansen liggen om velomobielen nog beter te laten sturen.