- Redelijk snel (35-40km/u).
Je hebt rijders met veel aanleg en velonauten die meer hun best moeten doen om mee te komen. “Meneer, hoe hard kan ie?” “Net zo hard als ik kan trappen….”.
- Mogelijkheid tot beschutting in de regen.
Is voor elke fiets te regelen.
- Goede stuur gedrag en wegligging.
Je moet aan je fiets wennen. De ene kan sneller door de bocht dan de ander. En met een stevige zijwind voelt je fiets soms wat wiebelig. In de groep stop ik sneller met te stevige wind dan iemand met een Milan.
- Voldoende zichtbaar voor andere weg gebruiker.
Met een fiets in een signaalkleur kom je al een heel eind. Verder ben je zeker afhankelijk van de andere weggebruiker. Die zegt bijna altijd dat hij je fiets eng vindt omdat je te laag bent. Kinderen op een fiets zijn net zo laag, even als een Ferrari.
- Mogelijkheid tot vervoer van boodschappen.
Behalve met een QV zul je meerdere keren per week naar de winkel moeten. Maar als hij ook een kajak moet kunnen trekken, kan er ook een boodschappenkarretje achter.
- Makkelijk in en uitstappen (Niet klem te komen zitten).
Voor mij als “oudere jongere” is daarom de DF niet aantrekkelijk.
- Ruimte voor een laptop tas.
Die past in elke fiets.
- Mogelijkheid tot trekken van een kayak.
Ook dat is voor elke fiets te regelen.
Je hebt rijders met veel aanleg en velonauten die meer hun best moeten doen om mee te komen. “Meneer, hoe hard kan ie?” “Net zo hard als ik kan trappen….”.
- Mogelijkheid tot beschutting in de regen.
Is voor elke fiets te regelen.
- Goede stuur gedrag en wegligging.
Je moet aan je fiets wennen. De ene kan sneller door de bocht dan de ander. En met een stevige zijwind voelt je fiets soms wat wiebelig. In de groep stop ik sneller met te stevige wind dan iemand met een Milan.
- Voldoende zichtbaar voor andere weg gebruiker.
Met een fiets in een signaalkleur kom je al een heel eind. Verder ben je zeker afhankelijk van de andere weggebruiker. Die zegt bijna altijd dat hij je fiets eng vindt omdat je te laag bent. Kinderen op een fiets zijn net zo laag, even als een Ferrari.
- Mogelijkheid tot vervoer van boodschappen.
Behalve met een QV zul je meerdere keren per week naar de winkel moeten. Maar als hij ook een kajak moet kunnen trekken, kan er ook een boodschappenkarretje achter.
- Makkelijk in en uitstappen (Niet klem te komen zitten).
Voor mij als “oudere jongere” is daarom de DF niet aantrekkelijk.
- Ruimte voor een laptop tas.
Die past in elke fiets.
- Mogelijkheid tot trekken van een kayak.
Ook dat is voor elke fiets te regelen.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)