20-Apr-2023, 02:11 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Apr-2023, 02:12 PM door Bart Verbeek.)
Hier op het platteland (Lelystad) is het leven nog heel gemoedelijk. Hetgeen betekent dat alle bestuurders zalig aan het dagdromen zijn. Je ziet nooit een bestuurder voor zich uit op de weg kijken. Dat vereist van een fietser natuurlijk wel wat extra aandacht. Maar ook de meeste fietsers verkeren in een zalige staat van geestelijke ontspanning.
Nu heb ik 32 jaar in Amsterdam gewoond en gefietst, waardoor anticiperen een tweede natuur is geworden. Als ik in het bos wandel en ik steek een pad over kijk ik onwillekeurig even over mijn schouder om te zien of er geen tram aankomt.
Waar ik in 32 jaar misschien vijf keer mijn bel heb gebruikt, is dat in Lelystad wel vijf keer op een dag.
Ik denk niet dat borden of handhaving hier ook maar iets aan gaan veranderen.
Nu heb ik 32 jaar in Amsterdam gewoond en gefietst, waardoor anticiperen een tweede natuur is geworden. Als ik in het bos wandel en ik steek een pad over kijk ik onwillekeurig even over mijn schouder om te zien of er geen tram aankomt.
Waar ik in 32 jaar misschien vijf keer mijn bel heb gebruikt, is dat in Lelystad wel vijf keer op een dag.
Ik denk niet dat borden of handhaving hier ook maar iets aan gaan veranderen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan