20-Apr-2023, 03:26 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Apr-2023, 03:27 PM door datakneder.)
(20-Apr-2023, 03:11 PM)365cycle schreef: Dat klopt filosofisch dan weer niet. Vrije wil is niet gebonden aan regels. Als je bij mijn voorbeeld hierboven door wil rijden kán dat gewoon. De consequenties zijn alleen vervelend.
Nu heb je één van mijn stokpaardfjes te pakken:Polysemie. Ik wilde gisteren best naar Dronten gebeamed worden en weer terug. Maar dat willen heeft niets te maken met het begrip "vrije wil".
En in de aangehaalde parabel is er überhaubt geen sprake van wil, zoals al is gezegd. Misschien kan de ant in de parabel beter vervangen worden door een golfbal bij het putten. Om de route te verklaren oet je ook de omgeving (green) in ogenschouw nemen. Maar ook de bal, want een tennis bal zal zich weer anders "gedragen"
(20-Apr-2023, 02:11 PM)Bart Verbeek schreef: Ik denk niet dat borden of handhaving hier ook maar iets aan gaan veranderen.
Mijn opmerking over handhaving ging over het handhaven van het verbod van het bord. Nu zijn en nog veel meer vervelende verkeerssituaties, maar voor zover ik weet heb ik niet gezegd dat alle problematische verkeerssituaties met handhaving opgelost kunnen worden.