21-Apr-2023, 10:40 PM
Heel erg veel zit er in het eigen gedrag van de bestuurders. De gevaarlijkste bestuurders zijn statistisch mannen van onder de 30, stond jaren terug al eens een mooi artikeltje over in de Bikeculture Quarterly. "Driving while male".
Het lijkt erop dat de capaciteiten en het verkeersbewust zijn van ouderen de snelheid van de E bike niet bij kunnen houden. De stijging in die groep is echt buiten proportie, vaak ook eenzijdig.
Had er vandaag nog weer twee op het fietspad, een nadeel van dat mooie weer. Met z'n twee bijna het hele fietspad nodig wat zeker 3 meter breed is, niet reageren op toeteren, niet reageren op toeteren. Gelukkig paste ik er langs.
Ik ben ook wel blij dat ik op het platteland woon en niet meer in de stad hoef te fietsen, hier net over de grens is het helemaal rustig, enige feestdagen als Vatertag uitgesloten.
Het lijkt erop dat de capaciteiten en het verkeersbewust zijn van ouderen de snelheid van de E bike niet bij kunnen houden. De stijging in die groep is echt buiten proportie, vaak ook eenzijdig.
Had er vandaag nog weer twee op het fietspad, een nadeel van dat mooie weer. Met z'n twee bijna het hele fietspad nodig wat zeker 3 meter breed is, niet reageren op toeteren, niet reageren op toeteren. Gelukkig paste ik er langs.
Ik ben ook wel blij dat ik op het platteland woon en niet meer in de stad hoef te fietsen, hier net over de grens is het helemaal rustig, enige feestdagen als Vatertag uitgesloten.