13-Jan-2018, 03:05 PM
(13-Jan-2018, 02:16 PM)PietV* schreef: De efficiëntie waar ik over schreef zit hoofdzakelijk in het snek-systeem van de Thys. Tijdens de slag neemt de versnelling progressief toe. Dit vindt gelijktijdig plaats met de toename van de kracht in de slag. Naar mate de benen zich strekken, kan meer kracht worden uitgeoefend. Bovendien gaat het bovenlichaam verder achterover dan op een Rowcycle, waardoor je met meer massa aan het sruur hangt. De Rowcycle is zeker geen ligfiets.
In combinatie met het revolver-schakelsysteem van circa 100 stappen, afhankelijk van de grootte van de snek, heb je standaard snek van 178 mm, een bereik van 378%. Met de snek van 220 mm, een bereik van 472% en met de grootste snek van 250 mm, zal dit bereik ver over de 500% gaan.
De Shimano Nexus 8 heeft een bereik van 307%.
Piet, ik heb een Thys 209. Ik ben op de hoogte van de techniek
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler