07-May-2023, 08:36 AM
Vroeger zijn er veel ligfietsen gemaakt met 20 inch velgen.
Kenmerkend daar aan was dat M5 gebruik maakte van 451 velgen en alle anderen van 406 velgen.
Die 451 velgen zijn nu een zeer beperkte keuze in banden verkrijgbaar.
Slechts nog 1 type verkrijgbaar : 20 inch 28-451.
Schwalbe marathon ( voormalig durano)
Op zich een goede lekberstendige band, via 1 site, voor €20,- en alle anderen vanaf een €30,-
Binnenbanden is een nog lastiger verhaal.
Dat was heeeeel lang zoeken. Nu 1 goede binnenband gevonden:
Met Frans ventiel uiteraard (=eis).
Schwalbe 20 inch type SV 7A.
Goedkoopst rond €6,50, via mijn locale fietsenmaker €8,90
Hopelijk help ik met deze informatie anderen die op ditzelfde probleem stuiten.
Heb jij ook een fiets met deze 451 velgen en heb je andere banden gevonden, dan ben ik daar erg benieuwd naar.
Ik weet ook niet hoe gemakkelijk je een 451 velg kunt vervangen door een 406 velg.
En nu pas een LTE triple gekocht, waar tot mijn verbazing ook deze wielen op zaten.
Een andere bijkomstigheid: de hoogte van de banden kan soms ook een probleem vormen, waardoor je beperkt wordt tot een laag, smal bandje.
Kenmerkend daar aan was dat M5 gebruik maakte van 451 velgen en alle anderen van 406 velgen.
Die 451 velgen zijn nu een zeer beperkte keuze in banden verkrijgbaar.
Slechts nog 1 type verkrijgbaar : 20 inch 28-451.
Schwalbe marathon ( voormalig durano)
Op zich een goede lekberstendige band, via 1 site, voor €20,- en alle anderen vanaf een €30,-
Binnenbanden is een nog lastiger verhaal.
Dat was heeeeel lang zoeken. Nu 1 goede binnenband gevonden:
Met Frans ventiel uiteraard (=eis).
Schwalbe 20 inch type SV 7A.
Goedkoopst rond €6,50, via mijn locale fietsenmaker €8,90
Hopelijk help ik met deze informatie anderen die op ditzelfde probleem stuiten.
Heb jij ook een fiets met deze 451 velgen en heb je andere banden gevonden, dan ben ik daar erg benieuwd naar.
Ik weet ook niet hoe gemakkelijk je een 451 velg kunt vervangen door een 406 velg.
En nu pas een LTE triple gekocht, waar tot mijn verbazing ook deze wielen op zaten.
Een andere bijkomstigheid: de hoogte van de banden kan soms ook een probleem vormen, waardoor je beperkt wordt tot een laag, smal bandje.