Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Je tandwiel voor kan nooit genoeg tandjes hebben
#8
(08-May-2023, 09:32 PM)Jeroen S schreef: In de QV heeft een groot blad zin omdat je achter 20 inch wieltjes hebt. Ik reken het graag om naar de afgelegde weg met 1x trappen. Beetje stoeien met Sheldon Brown's gear inch calculator.
Ik vind de calculator van Mike Sherman beter. Heb daar nog wat bugs uit gesleuteld en een pull request op zijn GitHub gedaan, maar nog geen reacties.
De aangepaste versie vind je hier: www.365cycle.nl/mike-sherman-shift

Mocht je 'm gebruiken en nog meer bugs vinden, meld ze evt. bij mij dan probeer ik ze ook nog op te pakken als de tijd het toelaat.

(08-May-2023, 09:32 PM)Jeroen S schreef: Het voordeel van zo'n groot blad is dat je bultje af ook nog aan kunt zetten, zonder als een hamstertje rondjes te draaien. of inderdaad de hele snelle jongens die ook op het vlakke 80 km/h plus halen in de spint.
Er zijn er in Duitsland vrij veel die graag 70~75 rpm draaien, dan heb je die lange overbrenging ook nodig. Teveel naar The Prodigy geluisterd misschien Big Grin 
M.a.w.: het is de moeite om eerst eens te meten bij wat voor toerental je het hardst kan fietsen, en wat comfortabel is bij stevig doorfietsen, zodat je dat cadansbereik in bovenstaande tools kan gooien. Het is bij mij iets minder dan een paar jaar terug, maar als ik voluit moet leveren (op duur, geen sprint) zit ik al gauw in de buurt van de 100 rpm. Ik ben dus een redelijke "toerenmachine".

(08-May-2023, 09:32 PM)Jeroen S schreef: Ik geloof dat Daniel in zijn nieuwe Pipi Langstrumpf race velomobiel inderdaad een extra bobbeltje voor het kettingblad heeft.
Klopt. Zeker praktisch voor als hij zich weer eens met 100 km/h van een berg af stort Big Grin 
edit: Oeps, verkeerde filmpje. Dit was zo goed als vlakke weg  Rolleyes Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Je tandwiel voor kan nooit genoeg tandjes hebben - door 365cycle - 08-May-2023, 09:51 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ervaring eerste rit naar het werk
Daar gebruik ik dan...Hardloper — 06:39 PM
Rondje Zuiderzee
Het voordeel van mee...Willeke_IGKT — 05:38 PM
Rondje Zuiderzee
Bij een rondje Zui...Tom Fekkes — 05:31 PM
Rondje Zuiderzee
Bij een rondje Zuide...Merijn — 05:04 PM
Rondje Zuiderzee
Ik heb nog tips voor...Fietsbennie — 04:43 PM
Rondje Zuiderzee
Ooit als mijn fiet...Raymond — 03:49 PM
Rondje Zuiderzee
Hoi Raymond, Fij...bucovaina — 03:24 PM
Samen rijden met een gewone fiets
Ik denk dat de route...Merijn — 01:18 PM
Rondje Zuiderzee
Agelopen donderdagoc...Raymond — 01:01 PM
Samen rijden met een gewone fiets
Mijn ervaring is nie...Bacchus — 10:49 AM
Samen rijden met een gewone fiets
Als je met z'n tweeë...Willeke_IGKT — 10:18 AM
Samen rijden met een gewone fiets
Ik heb de moed al la...Raymond — 09:35 AM
Wereldfietsdag
Op mijn werk is het ...melle z — 09:22 AM
Wereldfietsdag
Ik heb daaro...Bacchus — 08:11 AM
Samen rijden met een gewone fiets
Eens mijn conditie a...bucovaina — 08:06 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..omdat ik sinds van...ZoefZoef — 07:11 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een heel leuk ...TimSch — 07:00 AM