Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Internationale regels
#7
(19-May-2023, 02:04 PM)Bacchus schreef:
(19-May-2023, 11:34 AM)365cycle schreef: Dit aangezien je voertuig moet voldoen aan de eisen in het land waar het geregistreerd staat, ik neem aan dat dit bij een fiets het thuisland van de berijder is.
Goed punt maar alleen motorvoertuigen (of motorrijtuigen? dus incl snor- en brom-fietsen/-mobiels) worden geregistreerd. Voor niet-gemotoriseerde voetuigen is zelfs geen enkele keuring of toelating vereist. Ik denk dus dat de wetgever van de fietser verwacht dat die zelf kan inschatten of zijn voertuig veilig is en aan de regels voldoet. Dat betekent dus ook dat je de regels kent en begrijpt.

Er mag dan wel geen keuring(srapport) voor een fiets zijn. Er zijn weldegelijk eisen aan een fiets op de openbare weg. (Verlichting, reflectie, bel etc.) Ik denk dat je een sterk punt hebt bij een rechter door te wijzen op wat 365cycle poneert.

Daarnaast is het verstandig om het niet tot bij de rechter te laten komen en oom agent rustig en beleefd (zeker hier in Duitsland) te woord te staan.


Drie zaken die duidelijk anders zijn hier in Duitsland voor fietsers:

Het bord (240)

[Afbeelding: fuss-und-radweg-stvo-zeichen-nr-240.jpg]

Geeft aan dat dit pad gedeeld wordt door voetgangers en fietsers en fietser zullen alles moeten zich aanpassen aan de voetgangers. Ergo hond aan de lijn links en baasje rechts, dan zou ik maar heel hard remmen en vriendelijk vragen of je er voorbij mag. De voetganger hoeft totaal geen rekening met jou te houden.

Een fiets mag geen ander geluidssignaalvoortbrengend item anders dan een bel hebben gemonteerd aan het voertuig. Dus geen claxon.

Bellen daarentegen mag altijd. In Nederland alleen ter voorkoming van direct dreigend gevaar, maar hier is het heel normaal om even te bellen als je inhaalt/voorbijrijdt. (Een permanente bel is daarentegen wel wettelijk verboden)
Antwoord }


Berichten in dit topic
Internationale regels - door Hardloper - 19-May-2023, 09:33 AM
RE: Internationale regels - door 365cycle - 19-May-2023, 11:34 AM
RE: Internationale regels - door Bacchus - 19-May-2023, 02:04 PM
RE: Internationale regels - door datakneder - 19-May-2023, 08:48 PM
RE: Internationale regels - door Hardloper - 19-May-2023, 01:37 PM
RE: Internationale regels - door Fietsbennie - 19-May-2023, 03:41 PM
RE: Internationale regels - door Hardloper - 19-May-2023, 04:19 PM
RE: Internationale regels - door Jeroen S - 20-May-2023, 03:28 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en...Hoekie — 02:07 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Verstellen van...ZoefZoef — 01:52 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en S...365cycle — 01:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent ...ZoefZoef — 12:39 AM
SL in Grou
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM
XL Hotspot in 3d-print
Bij een QV als ook S...Hoekie — 12:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM
SL in Grou
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Alles zal anders voo...Niels van der Wal — 11:19 PM
XL Hotspot in 3d-print
Begrijp me niet ve...Hardloper — 11:10 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik respecteer jullie...Hardloper — 11:07 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ik ben geen Audi r...365cycle — 10:58 PM
XL Hotspot in 3d-print
De oplossing van A...twilwel — 10:44 PM