02-Jun-2023, 12:02 PM
Voor wat ik begrepen heb waren de oude motoren brushed motoren en was het de naaf de stator.
De nieuwe motoren zijn brushless, draaien meer toeren en hebben tandwielen in de naaf. Daardoor zijn ze zo mooi klein en lichter.
Een motor met koolborstels (brushed) hebben van nature een iets hoger koppel, maar de tandwielen vangen dat dus op.
Inderdaad de term 250W is niet simpel te controleren, maar het kàn uiteraard wel. En de trucjes daarvoor zijn ook bekend bij de politie en verzekerings maatschappijen. Als de verzekering moeilijk gaat doen bij een eventueel ongeval heb je uiteraard een groot probleem. Straffen liggen hier ook wat (vele malen) hoger dan in Nederland.
Als een motor verkocht wordt voor 250W met een bepaalde batterij, en ik modificeer daar niets aan, dan is het 250W, voor mij en voor de wet.
De nieuwe motoren zijn brushless, draaien meer toeren en hebben tandwielen in de naaf. Daardoor zijn ze zo mooi klein en lichter.
Een motor met koolborstels (brushed) hebben van nature een iets hoger koppel, maar de tandwielen vangen dat dus op.
Inderdaad de term 250W is niet simpel te controleren, maar het kàn uiteraard wel. En de trucjes daarvoor zijn ook bekend bij de politie en verzekerings maatschappijen. Als de verzekering moeilijk gaat doen bij een eventueel ongeval heb je uiteraard een groot probleem. Straffen liggen hier ook wat (vele malen) hoger dan in Nederland.
Als een motor verkocht wordt voor 250W met een bepaalde batterij, en ik modificeer daar niets aan, dan is het 250W, voor mij en voor de wet.