15-Jun-2023, 09:13 PM
Ik heb datzelfde probleem met de Schwalbe's. Ze thuis even met een tangetje aan draaien helpt. Ik heb in de velomobiel altijd een klein tangetje bij speciaal om de ventiel inzet aan te draaien, of in de winter een moer vast zittend frans ventiel open te kunnen draaien. De velomobiel heeft bij mij zijn eigen gereedschapstas, die er altijd inzit net als een flinke voorraad binnenbandjes. De Velomobiel is mijn woonwerkfiets en de fiets voor langere afstanden. Ook zijn die bandjes nu net niet bij iedere fietsenmaker te vinden. Ik heb er een gruwelijke hekel aan om stil te staan met een panne die ik had kunnen repareren als ik het juiste gereedschap of het bandje maar bij me had gehad. Ik wordt wel een beetje nerveus als ik er 60 km van huis achter kom dat ik geen reparatiespul bij heb( omdat het nog in de tas van een andere fiets zit.) Met de Velomobiel is hulp ook niet zo eenvoudig geregeld als met de ligger die op de fietsendrager mee kan. Mijn vrouw, de Velomobiel en ik kunnen niet in onze auto met de klep dicht.
Ik ben in dik 20 jaar woon werk fietsen nog nooit ernstig te laat gekomen wegens een lekke band, wel eens iets later als gepland, wel eens dat ik toch eerst dringend handjes moet wassen. Dat wil ik graag zo houden.
Daarnaast heb ik nog een extra tasje met gereedschap, wat ik wissel voor de fietsen die ik minder gebruik, altijd even checken of daar de juiste binnenbandjes in zitten, omdat ik 5 fietsen heb, die samen ook 5 verschillende bandenmaten hebben. Op een paar fietsen zit altijd wel een tas, daar heb ik dan vaak een los bandje in zitten of 2 als de fiets 2 bandenmaten heeft. Dan hoef ik alleen het gereedschap en de pomp even te wisselen. Gereedschap heb ik in een goedkoop schooletui van de action, Dat is een mooie maat, met een dikke rits en een opvallend kleurtje, wat in de winter van voordeel is, of als je hem dreigt te vergeten na een reparatie. In het tweede tasje zit minder spul, zo'n fietstool met imbusjes, bandenlichters, bandenplak en plakkers, tiewraps. Uiteindelijk was dat tientje me het extra gemak wel waard.
Maak ik bij hoge uitzondering een langere rit met de ATB of Hybride, dan gaat het tasje van de highracer dus met die fiets mee. Als ik effe naar de supermarkt rijdt, juist niet.
Ik ben in dik 20 jaar woon werk fietsen nog nooit ernstig te laat gekomen wegens een lekke band, wel eens iets later als gepland, wel eens dat ik toch eerst dringend handjes moet wassen. Dat wil ik graag zo houden.
Daarnaast heb ik nog een extra tasje met gereedschap, wat ik wissel voor de fietsen die ik minder gebruik, altijd even checken of daar de juiste binnenbandjes in zitten, omdat ik 5 fietsen heb, die samen ook 5 verschillende bandenmaten hebben. Op een paar fietsen zit altijd wel een tas, daar heb ik dan vaak een los bandje in zitten of 2 als de fiets 2 bandenmaten heeft. Dan hoef ik alleen het gereedschap en de pomp even te wisselen. Gereedschap heb ik in een goedkoop schooletui van de action, Dat is een mooie maat, met een dikke rits en een opvallend kleurtje, wat in de winter van voordeel is, of als je hem dreigt te vergeten na een reparatie. In het tweede tasje zit minder spul, zo'n fietstool met imbusjes, bandenlichters, bandenplak en plakkers, tiewraps. Uiteindelijk was dat tientje me het extra gemak wel waard.
Maak ik bij hoge uitzondering een langere rit met de ATB of Hybride, dan gaat het tasje van de highracer dus met die fiets mee. Als ik effe naar de supermarkt rijdt, juist niet.