18-Jun-2023, 06:57 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-Jun-2023, 06:58 AM door 365cycle.)
(17-Jun-2023, 10:23 PM)Jeroen S schreef: Doordat een Velomobiel zo aerodynamisch is, ga je heel gemakkelijk hard. Het ordinaire viaductje over de snelweg is al genoeg om 50 km/h plus te halen. Het flauwe afdalinkje van een Monferlandse Bult, langs de niet eens de beruchte Peeskesbult, daar kan ik al 67 km/h halen, met bijtrappen. Langs de N335.Klopt. Het is wel grappig om je theoretische eindsnelheid eens uit te rekenen op bijvoorbeeld Kreuzotter.de.
Met een carbon quest de steilste helling af die ik ooit gereden heb (15%) haal ik theoretisch 202,6 km/h zonder trappen, als de helling maar lang genoeg is Op een gewone wielrenfiets kom ik dan niet echt verder dan 80 km/h, tenzij ik zo aerodynamisch mogelijk blijf zitten.
In een vrij lange afdaling van zo'n 5% ging de QV al krap over de 100 km/h.