25-Jun-2023, 12:02 PM
(25-Jun-2023, 11:34 AM)365cycle schreef:(25-Jun-2023, 10:41 AM)Bart Verbeek schreef: Mooi dat deze mannen zich niet neerleggen bij de compromissen die tot nu toe al vrij algemeen geaccepteerd zijn!"Mooi" vind ik net even teveel. "Leuk" vind ik het wel. Manieren om iets te doen zijn er vaak niet voor niets, zeker op het gebied van voertuigen en wegligging is er al een hoop geprobeerd, met veel grotere budgetten (zowel op het gebied van talent als louter financieel), waar je van kan leren. Desalniettemin supertof als zij er een redelijk rijdend geheel uit weten te peuteren.
Deze mannen worden gedreven door logica. Als je de grote draaicirkel van een vm als een designfout ziet, dan ga je logischerwijze eens kijken naar achterwielbesturing. Waarschijnlijk is dat ook niks, maar als je daardoor vrede vindt en plotseling wel de grote draaicirkel van een vm kunt accepteren dan vind ik dat mooi. Als je de weerstand in de aandrijflijn wilt verminderen, dan is het logisch naar voorwielaandrijving te kijken. Daar levert het een stuurprobleem op, dat je ook weer kunt oplossen door achterwielbesturing. Leidt het tot een nieuwe oplossing? Waarschijnlijk komen er weer andere problemen aan het licht die nog weer grotere nadelen met zich meebrengen. Is dat erg? Helemaal niet! Ik vind dat mooi.
Uiteindelijk denk ik dat de meeste ligfietsers gecharmeerd zijn van de elegantie van het idee van minder weerstand door minder frontaal oppervlak. Daarmee nemen ze de bijbehorende nadelen voor lief.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan