27-Jun-2023, 07:42 AM
Ik begrijp die kritiek op elektrische fietsen niet zo. De helft van onze autokilometers zijn recreatief. Afgelopen zondag fietste ik over de Knardijk. Dan passeren mij honderden auto's in een half uur. Ze rijden nog net niet in file. Mensen die op zoek zijn naar een manier om hun vrije zondag op een leuke manier door te brengen. Als die mensen uit de auto gehaald kunnen worden en op een e-bike stappen dan is er al veel gewonnen. De gewone fiets kent veel . . . compromissen . . . waardoor pensionados het niet leuk vinden er op te rijden. De e-bike ondervangt die nadelen. De e-bikers die ik ken zijn voornamelijk pensionados die nooit meer fietsten. De gewone fiets wordt dus inderdaad vervangen door een e-bike. Maar het zijn autokilometers die vervangen worden door fietskilometers.
En als Pa of Moe hun kroost niet meer bij school hoeven af te zetten met de auto, dan gaat het ook om autokilometers die vervangen worden door fietskilometers.
De fietsaccu is zo ontworpen dat hij uitnodigt er zo min mogelijk gebruik van te maken. Vroeger reed ik altijd op volle kracht. Maar nu zet ik de ondersteuning zo laag mogelijk.
En als Pa of Moe hun kroost niet meer bij school hoeven af te zetten met de auto, dan gaat het ook om autokilometers die vervangen worden door fietskilometers.
De fietsaccu is zo ontworpen dat hij uitnodigt er zo min mogelijk gebruik van te maken. Vroeger reed ik altijd op volle kracht. Maar nu zet ik de ondersteuning zo laag mogelijk.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan