(27-Jun-2023, 10:09 PM)Hardloper schreef: @Roepers ik snap even niet hoe dat werkt. Maar 50.000 is toch ook niet heel extreem veel.
De uitleg van Toni vond ik destijds erg grappig. Zo grappig zelfs dat ik hem 18 jaar later weer herinnerde. Een grap uitleggen is meestal het einde ervan. Ik heb hieronder de bewuste tekst maar van wat verklarende linken voorzien. Misschien dat dat wat helpt om de grap in te zien. Het is namelijk een verhullende tekst. Eenmaal ontcijferd komt de eenvoudige en naakte waarheid aan het licht!
Citaat:Ik heb begrepen dat dat het bepalen van het aantal ligfietsen een
complex proces was, waarbij onder andere een humanoide digitalis
voorzien wordt van een dun laagje diwaterstofmonoxide waarna de
informatie manueel uit een stikstof/zuurstof onttrokken kan worden.
En 50.000 van eind jaren 80 tot 2005 is niet erg veel. Het waren maar kleine bedrijfjes die ligfietsen maakten. Alleen Batavus en Giant hebben zich van de grootseriefabrikanten gewaagd aan een ligfiets en het was geen succes. De productie van ligfietsen is sindsdien niet hoger geworden. De tweewielers worden nog maar weinig gemaakt. Tadpole driewielers lopen nog enigszins. Ook Velomobielen gaan nog, maar het is allemaal kleinserie. Zeker ook door de hogere prijzen.
Groet,
Marco