02-Jul-2023, 12:40 PM
Ik spreek niet voor Piet, maar ik merk wel dat zodra er ook maar een beetje informatie gedeeld word over het project dat er gelijk een dozijn bureaustoel-professionals uit hun holletje kruipen (niet alleen op deze forum hoor) om hun "meningen" te delen, of opmerkingen maken met de verwachting dat Piet hun uitleg is verschuldigd. Vergeet niet dat dit een passie project is waar mogelijk honderden uren aan informatie zoeken en experimenteren in is gegoten. Waarom is het nodig om meerdere keren als buitenstaander te melden dat achterwiel sturen niet goed is als je bijv 50 wilt gaan rijden? is dat het doel van het project? denk je niet dat als je 50 wilt rijden dat je bij een hele andere velomobiel moet gaan kijken? denk je dat Piet dom is? Ik kan je verzekeren dat als je echt interesse heb in de techniek en nieuwsgierig ben waarom de Different zodanig in elkaar gezet is dat hij je de oren van je kop kletst. Maar ik snap wel dat opmerkingen van "ik zou het zelf anders doen" zonder enig uitleg verder erg demotiverend is. Daar word je gewoon moe van.
Ik heb mijn Velayo nu bijna een jaar, hij ligt op het moment uit elkaar omdat ik van 3x9 naar 2x11 wil gaan upgraden, maar ik snap niet zo goed waar die vooroordeel vandaan komt dat achterwiel sturen niet goed is of niet werkt met hoge snelheden. De Velayo is sowieso al geen race fiets, en ik rij er ook maar 25/30 mee, dat is voor mij prima, ik heb op de Duitse forum gelezen dat de ontwerper van de Velayo als een speer (40+?) over de baan ging zonder problemen en nog steeds is er die discussie? Waarom moet elke velomobiel de snelste zijn?
Ik heb mijn Velayo nu bijna een jaar, hij ligt op het moment uit elkaar omdat ik van 3x9 naar 2x11 wil gaan upgraden, maar ik snap niet zo goed waar die vooroordeel vandaan komt dat achterwiel sturen niet goed is of niet werkt met hoge snelheden. De Velayo is sowieso al geen race fiets, en ik rij er ook maar 25/30 mee, dat is voor mij prima, ik heb op de Duitse forum gelezen dat de ontwerper van de Velayo als een speer (40+?) over de baan ging zonder problemen en nog steeds is er die discussie? Waarom moet elke velomobiel de snelste zijn?