02-Jul-2023, 02:22 PM
(29-Jun-2023, 06:28 PM)twilwel schreef: Voor wat het waard is, de bouwer van de Velayo, Markus heeft het concept van zijn specifieke achterwielbesturing wel overtuigend bewezen vind ik. Bij een 3-uurs wedstrijd in Duitsland ging hij overtuigend snel door de bochten en hij wist zelfs sneller te rijden dan ik met een Mango met racekap. De meeste voordeel haalde hij juist door harder dan ik door de bochten te gaan (nee, dat zat me zeker niet lekker). Zo hoog als ie ook zat, door de breedte was hij toch heel stabiel. De goede aerodynamische vorm maakte het grote frontaal oppervlak deels goed.
De Different van Piet ziet er uit als een moderne velomobiel en heeft niet de nadelen van de Velayo.
Bovenstaande tekst lijkt mij zeker in het voordeel van de Different te spreken.
Ik vind het een fascinerend concept. Heb ik ook onder de blogberichten van WimS geschreven.
Echt mooi dat mensen zich in zo'n concept kunnen vastbijten en nu gewoon zelf een hele originele vm hebben gebouwd.
Voor mensen die zoiets kunnen heb ik ongelooflijk veel respect.
Zij bedenken iets en gaan het vervolgens maken.
Ik bedenk iets en ga vervolgens kijken of het te koop is.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282