07-Jul-2023, 06:23 PM
Zichtcarbon is fraai, maar heeft wel een nadeel: UV-straling. Misschien is het inmiddels beter, maar je wordt niet blij als het fraaie zichtcarbon onder invloed van UV-straling dof wordt en zn glans verliest. Beetje afhankelijk dus van waar je de fiets stalt, denk ik dan.
Staat ie in een afgesloten garage, dan is het anders dan dat ie continue lekker buiten staat. Mijn gele quest is er niet beter op geworden door m buiten te stallen.. al kan dat ook komen door wassen met allesreiniger dat ie wit uitsloeg en zn glans verloor.
Dacht eigenlijk dat two-tone fors duurder was, maar het is slechts 225 euro. En metallic lak 550 euro extra. Dat is dan wel weer veel, maar vergt weer andere lakken en dat heeft zn prijs.
Mja, die 225 euro vind ik dan best wel een hoop als de velomobiel uit 2 delen bestaat, zoals de quest. Zeker voor een land als Roemenie, waar het spuiten ongetwijfeld goedkoper is dan hier in Nederland. Eerlijkheidshalve was ik daar bij een QV ook vanuit gegaan dat die uit meerdere delen is opgebouwd. Geen idee eigenlijk uit hoeveel delen die bestaan? Zelfde verhaal als bij de DF. Ik heb er eigenlijk nooit op gelet. Dacht net als de Quest uit 2 delen eigenlijk.. Dan kun je gewoon zo'n bovenkant pakken en meespuiten zodra je bijv. een andere velomobiel in het zwart laat spuiten. Of.. of.. Nouja, qua arbeidskosten zal het in Roemenie wel meevallen.
De DF met die afgeronde achterkant vind ik dan weer lelijk Doe 'm dan maar wel in een kleur.
Maar met de kleurscheiding over de lengterichting vind ik two tone dan wel weer fraaier.
Staat ie in een afgesloten garage, dan is het anders dan dat ie continue lekker buiten staat. Mijn gele quest is er niet beter op geworden door m buiten te stallen.. al kan dat ook komen door wassen met allesreiniger dat ie wit uitsloeg en zn glans verloor.
Dacht eigenlijk dat two-tone fors duurder was, maar het is slechts 225 euro. En metallic lak 550 euro extra. Dat is dan wel weer veel, maar vergt weer andere lakken en dat heeft zn prijs.
Mja, die 225 euro vind ik dan best wel een hoop als de velomobiel uit 2 delen bestaat, zoals de quest. Zeker voor een land als Roemenie, waar het spuiten ongetwijfeld goedkoper is dan hier in Nederland. Eerlijkheidshalve was ik daar bij een QV ook vanuit gegaan dat die uit meerdere delen is opgebouwd. Geen idee eigenlijk uit hoeveel delen die bestaan? Zelfde verhaal als bij de DF. Ik heb er eigenlijk nooit op gelet. Dacht net als de Quest uit 2 delen eigenlijk.. Dan kun je gewoon zo'n bovenkant pakken en meespuiten zodra je bijv. een andere velomobiel in het zwart laat spuiten. Of.. of.. Nouja, qua arbeidskosten zal het in Roemenie wel meevallen.
De DF met die afgeronde achterkant vind ik dan weer lelijk Doe 'm dan maar wel in een kleur.
Maar met de kleurscheiding over de lengterichting vind ik two tone dan wel weer fraaier.