20-Jul-2023, 12:24 PM
(20-Jul-2023, 08:49 AM)Hardloper schreef: In hoeverre is zo’n camera aan te raden en wegens verzekering??? Of hoe moet ik dat zien??Een mede-forumlid heeft ooit een zware aanrijding gehad waarbij hij buiten bewustzijn raakte, en pas wakker werd in het ziekenhuis. De automobilist gaf bij de politie te kennen dat zij stilstond en hij tegen haar aangereden was. Als je zijn Strava-data bekeek zag je dat dat hoogst onwaarschijnlijk was, hij kon het echter niet aantonen en is dus voor 50% aansprakelijk gesteld.
(20-Jul-2023, 08:49 AM)Hardloper schreef: Ik heb niet het idee om YouTube kanaal te lanceren met allemaal YouTube filmpje van velo tochten. Maar als voor de verzekering / bij ongeval video beelden duidelijke meerwaarde heeft. Waarom niet overwegen dan. Misschien is de verzekering wel het antwoord. Waarvoor is de GPS nodig bij zo’n camera???De GPS wordt gebruikt om je snelheid weer te geven en om coördinaten te registreren bij de video. Ik heb in één fiets een dashcamsysteem zonder en in de andere één met GPS; vind het zelf wel fijn.
Grootste voordeel van de dashcam na mijn eigen aanrijding vind ik echter dat ik achteraf kan toetsen waarom het nou precies gebeurd is. Je leert gewoon van je fouten (en dat geldt ook als je nergens tegenaan rijdt).
Een motordashcam is in die zin prettig omdat je er niet over na hoeft te denken; ze kunnen vrijwel zonder uitzondering loop recording (korte filmpjes, als de kaart vol is de oudste overschrijven). Hij zit bij mijn Bülk zo aangesloten dat ie met de boordspanning aan en uit gaat, dus ik heb altijd een filmpje van ~15 seconden nadat ik begin met rijden tot het moment dat de boordspanning eraf gaat.