23-Jul-2023, 02:36 PM
Het is wel handig om je wat in die normen te verdiepen en vooral al ook in de meetmethode. Volgens mij wordt er een testhoofd in gedaan en dan met de helm recht naar beneden met een snelheid van 25km/h op een hard vlak oppervlak laten vallen. Dan biedt het bescherming. Zeg maar de klassieke over het stuur voorover met het hoofd eerst op het asfalt, valsituatie. De kans dat je dat je op die manier zult vallen met een Velomobiel lijkt me vrij gering. Zijwaarts met je hoofd richting asfalt lijkt me waarschijnlijker.
Ook ligt de snelheid met de VM echt een stuk hoger, zeker met snelle velomobielen is 50 km/h geen uitzondering. Ik kan met mijn langzame velomobiel als ik er echt zin in heb, een speedpedelec ook best bijhouden. Ik zou me dus ook eerder op een speedpedelec helm richten dan op een gewone fietshelm.
Ook ligt de snelheid met de VM echt een stuk hoger, zeker met snelle velomobielen is 50 km/h geen uitzondering. Ik kan met mijn langzame velomobiel als ik er echt zin in heb, een speedpedelec ook best bijhouden. Ik zou me dus ook eerder op een speedpedelec helm richten dan op een gewone fietshelm.