Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verlichting: accu, batterij of naafdynamo?
#1
We hebben in NL een uitdaging erbij die niet standaard wordt geleverd door de leveranciers van trikes en soms ook velomobielen. In de wet staat dat wij met twee voorwielen ook twee koplampen moeten hebben, de plaatsing daarvan moet symmetrisch links en rechts van het midden.
Je kunt zonder rijden, maar bij ongunstige omstandigheden en in de avond/nacht kun je dan niet rijden, doe je dat wel dan kun je een boete tegemoet zien.

Dus dan maar lampen, alleen twee koplampen geeft zo zijn eigen probleem. Als je dat wil voorzien van stroom, ga je dan voor een accu, een batterij of een naafdynamo?
De laatste is altijd aanwezig en geeft normaal gesproken ook altijd spanning. De verlichting moet daar wel op aangepast zijn.
Op de fietsaccu (bij elektrische ondersteuning) wordt vaak ook de verlichting gekoppeld, maar dat lijkt me niet zo handig. Fietsaccu leeg, geen verlichting, maar je kunt in de meeste gevallen nog wel fietsen,alleen zie boven.
Een eigen accu is nog een oplossing, maar dat is weer niet standaard in de handel. En je moet het opladen ook onderweg als het een lange tocht is.
Batterij dan? Kun je makkelijk meenemen, alleen aan de voorzijde heb je snel genoeg door als de batterijen leeg zijn, het achterlicht kun je niet zien, dus je zou zomaar onder achterlicht kunnen rijden en pas meneer agent geeft je een prent. (is mij een keer overkomen) .

Wat is volgens jullie de beste keuze of zie ik nog iets over het hoofd?
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Verlichting: accu, batterij of naafdynamo? - door Joop99 - 23-Jul-2023, 05:59 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gisterenavond nog ...Wim -de roetsende — 12:24 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Van de andere kant g...Bacchus — 12:13 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Wat een goed initiat...PieterTrapt — 12:00 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik ben diep teleurg...Roepers — 11:46 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Marco, de NS ziet ...365cycle — 11:35 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik heb het niet ze...Wim -de roetsende — 11:15 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Leg dit eens voor aa...PieterTrapt — 11:13 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik vraag me af of ...Atrike — 11:07 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Daarbij speelt mee...Hardloper — 10:53 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik vraag me af of hi...PieterTrapt — 10:47 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zonsondergang zag ...Josligfiets — 10:22 AM
Flevobiker meldt zich weer
De Flevo Racer rijdt...tiemen — 10:09 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Conditie opbouwen va...qv-tester — 09:44 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Marco, de NS ziet je...melle z — 09:39 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik heb het niet zelf...melle z — 09:35 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gisterenavond nog ee...qv-tester — 09:35 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
NS heeft veel te wei...Roepers — 09:00 AM