We hebben in NL een uitdaging erbij die niet standaard wordt geleverd door de leveranciers van trikes en soms ook velomobielen. In de wet staat dat wij met twee voorwielen ook twee koplampen moeten hebben, de plaatsing daarvan moet symmetrisch links en rechts van het midden.
Je kunt zonder rijden, maar bij ongunstige omstandigheden en in de avond/nacht kun je dan niet rijden, doe je dat wel dan kun je een boete tegemoet zien.
Dus dan maar lampen, alleen twee koplampen geeft zo zijn eigen probleem. Als je dat wil voorzien van stroom, ga je dan voor een accu, een batterij of een naafdynamo?
De laatste is altijd aanwezig en geeft normaal gesproken ook altijd spanning. De verlichting moet daar wel op aangepast zijn.
Op de fietsaccu (bij elektrische ondersteuning) wordt vaak ook de verlichting gekoppeld, maar dat lijkt me niet zo handig. Fietsaccu leeg, geen verlichting, maar je kunt in de meeste gevallen nog wel fietsen,alleen zie boven.
Een eigen accu is nog een oplossing, maar dat is weer niet standaard in de handel. En je moet het opladen ook onderweg als het een lange tocht is.
Batterij dan? Kun je makkelijk meenemen, alleen aan de voorzijde heb je snel genoeg door als de batterijen leeg zijn, het achterlicht kun je niet zien, dus je zou zomaar onder achterlicht kunnen rijden en pas meneer agent geeft je een prent. (is mij een keer overkomen) .
Wat is volgens jullie de beste keuze of zie ik nog iets over het hoofd?
Je kunt zonder rijden, maar bij ongunstige omstandigheden en in de avond/nacht kun je dan niet rijden, doe je dat wel dan kun je een boete tegemoet zien.
Dus dan maar lampen, alleen twee koplampen geeft zo zijn eigen probleem. Als je dat wil voorzien van stroom, ga je dan voor een accu, een batterij of een naafdynamo?
De laatste is altijd aanwezig en geeft normaal gesproken ook altijd spanning. De verlichting moet daar wel op aangepast zijn.
Op de fietsaccu (bij elektrische ondersteuning) wordt vaak ook de verlichting gekoppeld, maar dat lijkt me niet zo handig. Fietsaccu leeg, geen verlichting, maar je kunt in de meeste gevallen nog wel fietsen,alleen zie boven.
Een eigen accu is nog een oplossing, maar dat is weer niet standaard in de handel. En je moet het opladen ook onderweg als het een lange tocht is.
Batterij dan? Kun je makkelijk meenemen, alleen aan de voorzijde heb je snel genoeg door als de batterijen leeg zijn, het achterlicht kun je niet zien, dus je zou zomaar onder achterlicht kunnen rijden en pas meneer agent geeft je een prent. (is mij een keer overkomen) .
Wat is volgens jullie de beste keuze of zie ik nog iets over het hoofd?
e-Orca 0099, ICE Adventure HD