04-Aug-2023, 04:01 PM
(04-Aug-2023, 03:56 PM)Frutsel schreef:(04-Aug-2023, 03:52 PM)HansP1966 schreef:(04-Aug-2023, 03:46 PM)Frutsel schreef: Ik hou me altijd voor dat het om de afstand gaat, en niet om de tijd. Zeker voor woon/werkverkeer.
Wat wel leuk wordt is het optimaliseren van de route. Soms is een stuk omrijden fijner dan de meest directe route. Stoplichten en haakse bochten, of slecht wegdek kunnen je rit een stuk langzamer maken, ondanks dat het korter is in kilometers.
Nu is de vraag hoeveel je kunt variëren, aangezien er maar een beperkt aantal bruggen over de IJssel zijn
Trek je verder niets aan van 'Je bent pas ervaren als je x km hebt gereden', dat is alleen maar elitair gedrag van oude vm rijders
Ik herb op de hele route maar 1 stoplicht maar ook 20+ verkeersdrempels. ik rijd over de oude spoorbrug. Op de terug weg moet ik dan een 270Graden bocht nemen. dus dat is kiele kiele dan moet ik een stukje berm meepakken. Tot nog toe lukt dat zonder problemen. De planner van de fietsersbond is perfect te gebruiken.
Probeer Brouter eens: http://www.brouter.de/brouter-web/#map=1...il-schnell
Het velomobielprofiel van ze houdt rekening met wat wel en niet fijn is voor velomobielen
Dat heb ik geprobeerd, maar ik kan er niet niet mee werken..