15-Aug-2023, 09:39 AM
(15-Aug-2023, 08:32 AM)Bacchus schreef:(14-Aug-2023, 09:39 PM)Raptobrikker schreef: Volgens mij is echt de truc om veel en veel meer te schakelen zodat je altijd licht trapt. Op de racefiets ben ik standaard aan het stampen, maar dat voelt minder goed op de Raptobike.
Dat klinkt zeker als een goed idee. Ook op de bukfiets wordt stoempen over het algemeen als slechte techniek gezien. Maar op een ligfiets heb je nog meer potentie om met stoempen je knieën aan gort te trappen.
Met een RaptoBike heb je natuurlijk ook 'last' van stuurreactie op je trapbeweging. Ook daar moet je eerst echt even aan wennen.
Licht trappen is dan wel handig.
Trapfrequentie is heel persoonlijk. Bij mij hangt het zelfs nog af van de fiets waarmee ik rijd of waarheen ik rijd.
Met de Milan heb ik altijd een iets hogere trapfrequentie (90/100), maar tijdens een toertocht ligt die frequentie opeens een heel stuk lager (70/80).
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282