Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met fietsverzekering
#21
(22-Aug-2023, 08:44 AM)Wim -de roetsende schreef: Wat ben je dan kwijt aan de premie?


Ik zag laatst op FaceBook dat er ergens (wie weet nog in welk land dat was?) een volgens mij groene Quest was gejat en die was daarna in heel veel stukjes weer teruggevonden. Echt bizar hoe ze die vm uit elkaar hadden getrokken. De stukken pasten daarna in een gewone kliko.

Maar dit is dan ook één van de weinige diefstallen die ik ken. Ooit is er een prototype van Daniël Fenn gejat. De After7 was dat.

Verder hoor of zie ik bijna nooit iets over een diefstal. Dus de vraag is dan of het wel zinvol is om je vm te verzekeren tegen diefstal.

Het is ook afhankelijk waar je je vm gaat neerzetten.

Toch zijn er in de loop van de jaren meerdere gestolen. De kans op diefstal blijft echter klein. Afhankelijk van waar je woont is het te overwegen als het niet alteveel kost, maar heel noodzakelijk lijkt het me niet.

Toen ik mn Quest nog had, had ik er een gps tracker in. Daar kun je ook een airtag ofzo voor kiezen.

Daarnaast had ik een slotje om mn rem mee vast te zetten. Daarmee poogde ik een evt joyride te voorkomen. Een slot om je wiel doorknippen was dan niet meer voldoende om er rijdend mee weg te komen. Ook had ik geen tilbeugel. Voordeel: makkelijk optillen en weglopen ermee werd wat lastiger.



De velomobiel waar je naar verwees die deze maand is gestolen en compleet vernield teruggevonden is, was echt een bizarre zaak. Mijn vermoeden is dat die gejat is door een hater of automobilist met maar een ding in gedachten: de velomobiel verzieken. Helaas is dat gelukt Sad.   Volgens mij ergens in Scandinavië.

Kijk even wat je inboedelverzekering zegt. In de tuin gestald zou ie daar best onder kunnen vallen.  Wellicht moet die wel afgesloten zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Ervaringen met fietsverzekering - door Frank - 20-Oct-2017, 10:11 AM
RE: Ervaringen met fietsverzekering - door ErikvanD - 20-Oct-2017, 02:20 PM
RE: Ervaringen met fietsverzekering - door Frank - 20-Oct-2017, 03:02 PM
RE: Ervaringen met fietsverzekering - door edberg02 - 20-Oct-2017, 07:54 PM
RE: Ervaringen met fietsverzekering - door edberg02 - 20-Oct-2017, 08:35 PM
RE: Ervaringen met fietsverzekering - door Frank - 21-Oct-2017, 05:28 AM
RE: Ervaringen met fietsverzekering - door Joop99 - 20-Aug-2023, 03:36 PM
RE: Ervaringen met fietsverzekering - door Hardloper - 20-Aug-2023, 04:10 PM
RE: Ervaringen met fietsverzekering - door Joop99 - 20-Aug-2023, 05:25 PM
RE: Ervaringen met fietsverzekering - door Hardloper - 20-Aug-2023, 06:17 PM
RE: Ervaringen met fietsverzekering - door Joop99 - 21-Aug-2023, 07:57 PM
RE: Ervaringen met fietsverzekering - door JanBurp - 21-Aug-2023, 09:00 PM
RE: Ervaringen met fietsverzekering - door Hardloper - 21-Aug-2023, 11:31 PM
RE: Ervaringen met fietsverzekering - door ZoefZoef - 23-Aug-2023, 12:05 AM
RE: Ervaringen met fietsverzekering - door Bob Hagendijk - 22-Aug-2023, 10:51 AM
RE: Ervaringen met fietsverzekering - door Hardloper - 22-Aug-2023, 01:04 PM
RE: Ervaringen met fietsverzekering - door TvWijk - 22-Aug-2023, 11:14 PM
RE: Ervaringen met fietsverzekering - door ZoefZoef - 23-Aug-2023, 09:47 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben héél blij omd...SnoekL#35 — 04:40 PM
Optimalisatie van een WAW.
De reden waarom de W...Gideonaut — 04:34 PM
Spammers
Ik merk het wel, als...Bob Hagendijk — 03:53 PM
Optimalisatie van een WAW.
Ben is heel tevred...Status Quooh — 02:59 PM
Spammers
In theorie zou dat k...Hardloper — 01:55 PM
Spammers
Wordt het forum trag...Wim -de roetsende — 01:48 PM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Het enige dat ik kan...Wim -de roetsende — 01:12 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het gaat inde...Wim -de roetsende — 01:09 PM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Mogelijk bedoel je e...TrapGast — 01:08 PM
Optimalisatie van een WAW.
Iemand zijn of haar ...Bob Hagendijk — 12:10 PM
Optimalisatie van een WAW.
Nadelen WAW volg...Wim -de roetsende — 11:54 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier ging het goed t...Hardloper — 09:21 AM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Dank voor de tips! N...Jeffrey Leeflang — 08:08 AM
Optimalisatie van een WAW.
Ben is heel tevreden...Willeke_IGKT — 07:41 AM
Optimalisatie van een WAW.
Nadelen WAW volgen...Gideonaut — 01:49 AM
Andere trapas en crankstel monteren
Op mijn fiets zit ee...melle z — 01:46 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier aan de kust was...Lopopodium — 12:38 AM