25-Sep-2023, 02:38 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Sep-2023, 02:41 PM door melle z.)
(25-Sep-2023, 01:28 PM)Bob Hagendijk schreef: Met de suggestie die ik boven deed qua reparatie, waarom zou je er niet aan beginnen? Waarin zie jij de beperking?Als het mooi en goed moet is het verschrikkelijk veel werk, zonder de garantie dat het ook mooi en goed wordt. Met een beetje geduld vind je een ander schadevrij frame of een complete fiets, als je het moet laten doen is dat denk ik goedkoper. Ik zou overigens om twee redenen de hele buis vervangen, dus niet een stukje laten zitten en een koppelbuis er in waar je een nieuw stuk buis overheen schuift. Eén) het is sterker omdat je een veel langere lasverbinding met het frame krijgt, twee) omdat het lichter is. Daarnaast is de vraag hoe rond de buis nog is boven de verstevigingsrib en of je er überhaupt een buis inkrijgt. Al heb ik behoorlijk wat aan fietsen gelast en ben ik over het algemeen niet bang om iets te proberen, ik ben geen framebouwer, dus wellicht heeft een professional er hele andere ideeën over.
(25-Sep-2023, 02:25 PM)Bob Hagendijk schreef: Ik weet ook niet of de achtervork genoeg ruimte heeft voor een 28"wiel.Een M5 Low Racer heeft standaard een 28" achterwiel.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane