28-Sep-2023, 02:05 PM
Ik gebruik mtb-schoenen met SPD plaatjes. Meer specifiek heb ik nu de Northwave Spider. Deze schoenen heb ik eigenlijk gekocht op uiterlijk -ik vond ze wel leuk ogen- maar voornamelijk omdat de plaatjes verscholen zitten in de schoenzool. Dat laatste was een vereiste voor me: ik wil gewoon ook fatsoenlijk op de schoenen kunnen lopen en dat was op de Sidi wielrenschoenen die ik ook ooit eens heb gekocht (voor 6 euro, 99% nieuw, op een rommelmarkt) echt onmogelijk omdat de plaatjes daar niet verzonken waren in de zool en onbedekt waren. Achterop een heel klein hakje. Ik had al zo'n vermoeden dat het niets zou zijn, maar de plaatjes onder de schoenen waren me die paar euro al waard dus ik heb de gok genomen. Geloof dat ik ze 1-2 keer gebruikt heb om er weer heel snel vanaf te stappen. Daarna hebben ze nog jaren in de kast gelegen om ze uiteindelijk met een paar euro winst en behoud van de plaatjes te verkopen.
Dus kijk ook naar het gebruiksgemak en wat je ermee gaat doen zou mijn advies in deze zijn. Wil er gewoon op kunnen lopen om bijv een boodschap te doen, dan zou ik de typische wielrenschoen overslaan en een schoen zoeken waar de plaatjes in de zool verscholen zitten zodat je gewoon een fatsoenlijk loopvlak hebt.
Dus kijk ook naar het gebruiksgemak en wat je ermee gaat doen zou mijn advies in deze zijn. Wil er gewoon op kunnen lopen om bijv een boodschap te doen, dan zou ik de typische wielrenschoen overslaan en een schoen zoeken waar de plaatjes in de zool verscholen zitten zodat je gewoon een fatsoenlijk loopvlak hebt.