12-Apr-2018, 04:26 PM
Ondertussen een stapje verder gekomen in het onderzoek naar het gasten probleem.
Eerst en vooral:
Er zijn geen gegevens van leden gelekt of in gevaar gekomen!
Daarvoor is het forum voldoende beveiligd.
Verder:
Na langdurig IP adressen te controleren en info op te zoeken zijn we er achter gekomen dat de bulk van de gasten komen via een frans hostings bedrijf OVH.
Dit blijkt een extreem irritant en slecht hosting bedrijf te zijn dat vrijwel overal in de ban gedaan wordt.
Zie hier: Bad Host IP Ranges
Ik ben nu dus bezig met (hopelijk) alle mogelijke IP-ranges van dit hosting bedrijf in een black-list te zetten.
Ik hoop hier binnen een paar dagen mee klaar te zijn en dan zou de gasten aantallen weer wat normaler moeten zijn.
Grt,
Frank
Eerst en vooral:
Er zijn geen gegevens van leden gelekt of in gevaar gekomen!
Daarvoor is het forum voldoende beveiligd.
Verder:
Na langdurig IP adressen te controleren en info op te zoeken zijn we er achter gekomen dat de bulk van de gasten komen via een frans hostings bedrijf OVH.
Dit blijkt een extreem irritant en slecht hosting bedrijf te zijn dat vrijwel overal in de ban gedaan wordt.
Zie hier: Bad Host IP Ranges
Ik ben nu dus bezig met (hopelijk) alle mogelijke IP-ranges van dit hosting bedrijf in een black-list te zetten.
Ik hoop hier binnen een paar dagen mee klaar te zijn en dan zou de gasten aantallen weer wat normaler moeten zijn.
Grt,
Frank
Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20