11-Oct-2023, 07:43 PM
Helemaal mee ens Arend Jan. Ik heb jaren woon werk verkeer gereden op een stalen lowracer. Als ik dat op een aluminium lowracer had gedaan was dat nauwelijks minder duurzaam geweest. Nu rijd ik op een alu tadpole en doe veel ritten op deze fiets i.p.v. met de auto. De productie is misschien minder duurzaam, maar door het gebruik i.p.v. de auto heeft dat al teniet gedaan.
Oh ja, ik heb nog een Gazelle Formula stalen racefiets uit 1980 staan die nog steeds dienst doet.
En de gebruikstijd van een fiets hangt niet alleen af van de sterkte van een fiets, maar vooral door het vooral iets nieuws te willen hebben van de gebruiker. Dat komt vooral voort uit het neo-liberale denken van de fabrikanten en consumenten.
Oh ja, ik heb nog een Gazelle Formula stalen racefiets uit 1980 staan die nog steeds dienst doet.
En de gebruikstijd van een fiets hangt niet alleen af van de sterkte van een fiets, maar vooral door het vooral iets nieuws te willen hebben van de gebruiker. Dat komt vooral voort uit het neo-liberale denken van de fabrikanten en consumenten.