14-Oct-2023, 01:10 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Oct-2023, 01:14 AM door 365cycle.)
Als je eens een Challenge Hurricane wil proberen: be my guest. M'n vriendin gebruikt 'm niet meer sinds ze haar velomobiel heeft, en er zit wat werk in, maar de basis is oké.
Grote wielen en dure wielsets - my 2 cents = don't bother. Met 1.63m heb je waarschijnlijk meer last van grote wielen, voor de stijfheid hoef je het niet te doen want een klein wieltje is sowieso sterker dan een grote. Daarnaast is luchtweerstand van de wielen zelfs op een niet-best-practice lage ligger veel minder een probleem dan op een wielrenfiets of TT fiets. Ik ben fors gebouwd, maar reed op m'n M5 CMPCT met hetzelfde vermogen sneller dan op een goede, prijzige wielrenfiets; sneller dan 38 km/h kruisen was vooral een probleem door het te kleine voorblad. Een M5 CMPCT is een lig-vouwfiets met een ETRTO 305 (16") voorwiel en een 20" (406) achterwiel en ik ben behoorlijk lang, dus je kan je voorstellen hoe belachelijk dat eruit zag
Grote wielen en dure wielsets - my 2 cents = don't bother. Met 1.63m heb je waarschijnlijk meer last van grote wielen, voor de stijfheid hoef je het niet te doen want een klein wieltje is sowieso sterker dan een grote. Daarnaast is luchtweerstand van de wielen zelfs op een niet-best-practice lage ligger veel minder een probleem dan op een wielrenfiets of TT fiets. Ik ben fors gebouwd, maar reed op m'n M5 CMPCT met hetzelfde vermogen sneller dan op een goede, prijzige wielrenfiets; sneller dan 38 km/h kruisen was vooral een probleem door het te kleine voorblad. Een M5 CMPCT is een lig-vouwfiets met een ETRTO 305 (16") voorwiel en een 20" (406) achterwiel en ik ben behoorlijk lang, dus je kan je voorstellen hoe belachelijk dat eruit zag