Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe kleine racer nodig voor iemand van 1.63
#28
Officiëel mag je niet meedoen met een ligfiets. Omdat ik beperkingen heb, ik kan de druk op mijn schouders en rug niet hebben van triatlon-/racefiets. Vandaar de ligfiets omdat ik dan de druk van beide af heb. Ik reed eerder 40km/u + in een wedstrijd maar dat hoeft ook niet. Ik wil ook als ik met de groep mee kunnen fietsen vandaar graag de 30+.
Van de organisatie mag ik wel aan de wedstrijd deelnemen maar kan dan niet meedoen in de officiële uitslag. Handbikes zijn een andere categorie en hebben eigen klassement bijvoorbeeld.

Ik zou het liefst een lowrider hebben maar het maakt me niet zoveel uit. Ik heb nu een trike van USVA glider waar ik een hele tri op heb gedaan. Maar deze vind ik toch te lomp. Die oude M5 heb ik voor 75 gehaald. Om te kijken of ik het wat vind en deze opgeknapt. Uiteraard past het niet dus deze beetje aangepast. Zadel en stuur omhoog en nu pas ik er redelijk op. Maar voor volgend seizoen wil ik een goede hebben zodat ik mee kan doen aan een Ironman.



(14-Oct-2023, 11:47 AM)datakneder schreef:
(14-Oct-2023, 11:27 AM)Niels van der Wal schreef: Een ligfiets haalt het voordeel uit de aerodynamische bouw; niet uit een hulpmiddel.

Een racefiets moet waarschijnlijk aan 'bouw'voorschriften voldoen; hierop is waarschijnlijk een uitzondering gemaakt.


Ok. Ik snap nu je redenering. Ik beschouw het middengedeelte van de WAW een onderdeel van de bouw. De neus en staart daarentegen kan ik me voorstellen als hulpmiddel. Ik denk dat je pas wat zinnigs erove kunt zeggen als je een héél precieze definitie van hulpmiddel en bouw hebt. Daar heb ik op dit moment geen zin in, en zoals Wim al zei is het volkomen overbodig in deze draad.

(15-Oct-2023, 08:56 PM)Jeroen S schreef: De m5 lowracer is een erg snelle ligfiets, maar voor 163 niet geschikt, met mijn 182 en korte beentjes kwamen de trappers net langs het voorwiel. Je kunt nog wel iets spelen met de positie van het stoeltje, maar echt passen doet het niet.

Van Challenge heb je een paar zeer vlotte modellen en de Optima Baron past misschien ook net. Beiden hebben een 26 inch achterwiel, vervangen voor 571 triathlon gaat redelijk makkelijk, dat scheelt maar 6mm. Mogelijk heeft nog iemand op de club iets moois in die maat liggen. Verder heeft alleen Performer nog een lowracer met 28 inch maar die is heel erg zeldzaam. 

De racefietsen hebben zich de afgelopen 20 jaar goed door ontwikkeld, aerodynamische buizen, alle kabels binnendoor etc. Heel veel kleine winst puntjes, small gains, maar bij elkaar wel een hele boel. Dat compenseert voor de aerodynamisch veel slechtere positie. Je moet echt wel een heel snelle ligfiets hebben wil je op kunnen tegen een moderne Triathlonfiets met een snel frame, aero velgjes, en een ligstuurtje. Want een ligfiets van nu doet het meestal nog met techniek van 20 jaar terug.

Ik snap niet helemaal wat je nu zoekt, want je mag niet meedoen met een ligfiets, maar wel met een aangepaste fiets, waarop je ligt?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper


Berichten in dit topic
RE: Nieuwe kleine racer nodig voor iemand van 1.63 - door mbaldizzone - 16-Oct-2023, 06:54 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Hoe lang doe je gemiddeld met 1 batteri...
Ik doe meer dan 12 u...Willeke_IGKT — 03:44 PM
Hoe lang doe je gemiddeld met 1 batteri...
Ik heb het problee...Hardloper — 03:37 PM
Hoe lang doe je gemiddeld met 1 batteri...
Ik heb het probleem ...bucovaina — 03:28 PM
Hoe lang doe je gemiddeld met 1 batteri...
Bij een nieuwe batte...qv-tester — 03:01 PM
Hoe lang doe je gemiddeld met 1 batteri...
Dit zal beter zijn m...Hardloper — 02:38 PM
Hoe lang doe je gemiddeld met 1 batterij...
Ik rijd ruwweg 1u10 ...bucovaina — 02:29 PM
De 1000km club
:D ik heb meestal ...datakneder — 01:30 PM
De 1000km club
Ik loop tegen gren...Arend-Jan — 12:57 PM
Zes keer zoveel verkeersslachtoffers do...
Ik bel wel af en toe...Bart Verbeek — 12:23 PM
Fietsen op de afsluitdijk is weer mogel...
@bucovaina, er zijn ...Willeke_IGKT — 12:18 PM
Zes keer zoveel verkeersslachtoffers do...
Als je auto aan het ...melle z — 11:45 AM
wat ze zeggen
OW ja, natuurlijk!! ...bucovaina — 11:31 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik denk dat die 2 ...datakneder — 11:24 AM
De 1000km club
@qv-tester: tijd vo...qv-tester — 11:14 AM
verschil Snoek en Snoek L
Ik heb veel vergel...365cycle — 11:08 AM
Fietsen op de afsluitdijk is weer mogel...
hoezo open? je moet ...Victor — 10:49 AM
Fietsen op de afsluitdijk is weer mogel...
Waarom is het niet m...bucovaina — 10:41 AM