19-Oct-2023, 11:43 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Oct-2023, 11:44 PM door 365cycle.)
(19-Oct-2023, 08:23 PM)Gideonaut schreef: Dit is een handig snufje nieuws waar ik nog niet vanaf wist! dit met wat Wim hierboven al gemeld heeft maakt het de GT toch echt wel het model wat ik zoek.Bij de meeste "moderne" velomobielen kan je op die manier verhogen en verlagen hoor. De veerpoten van de oudere DF zijn bijvoorbeeld grotendeels gelijk, en ook een Quest is makkelijk te verhogen. Nadeel van een DF is dan wel weer dat je ook meteen meer ruimte in de wielkast maakt, en de fiets dus meer aerodynamisch nadeel heeft van hoger staan dan een Milan. Daarnaast zal je bij een oudere DF (m.u.v. die van mij) ook problemen krijgen met het aanlopen van het wiel op de wielkastranden bij uitveren (die volgen onderaan de straal van het wiel, ipv recht omlaag te lopen).
Verder, wat betreft dremelen aan een velomobiel: Niet te bang zijn. Die onderkant zie je toch niet Toch zou ik eens proberen of je in een GT niet ook gewoon bij de grond kan. Als je eenmaal gewend bent zit je er waarschijnlijk niet vaak aan, en voor die enkele keer... ik kan erbij en doe het zelden.
Als laatste: Maak je niet te druk over een beetje schrapen, vastzitten gebeurt niet zo gauw.
De Bülk is lager en schraapt sneller dan een GT: