30-Oct-2023, 12:08 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Oct-2023, 12:14 PM door Freek1970.)
Wim,
Ondertussen ben ik eigenaar geworden van de goud metalic gespoten 26" Quest 241 van Marktplaats. Ik zocht iets om ook in de winter paar keer per week mee te forenzen (42 km enkele reis). Ik had gehoopt direct te kunnen fietsen maar helaas was er een reparatie aan, de wielkast was lek daar zat een gat van 4 x 1,5 cm in en stond volgens Velomobiel op slechte banden. Ik had er wel epoxy, peelply en geweven doek bij gekregen maar had voor de prijs, waar ik moeizaam 500 euro af kreeg en met de tekst "gerestaureerd" niet verwacht dat ik direct moest klussen. Ik heb de steekas dus los moeten hebben voor de reparatie. De Quest stond bij de vorige eigenaar buiten, ik heb hem eerst een week in de garage laten drogen voor reparatie en hij heeft de nacht van zaterdag op zondag in de garage doorgebracht met de keramische kachel op 600 watt erin om de epoxy te laten drogen (geen koude temperatuur harder). Ik had de Quest 21 oktober opgehaald en gelijk daarop bij Velomobiel op maat laten stellen. Ik heb die middag er wel even mee gefietst hij reed prima maar daarna dacht ik laat maar drogen ik moet eerst repareren. Dat is nu klaar en hij lijkt ook weer goed te fietsen, achter gelijk toen het wiel eruit was een nieuwe band, ik heb echter ook nieuwe banden op de kleine 20" voorwieltjes maar dan heb je ouder aluminium en stugge banden ik zal wel wat easyfit of zeep nodig hebben om die banden helemaal zonder hoogteslagjes te krijgen. Dit is een polyester Quest met een 6 volt systeem. Dat laatste is misschien minder handig het functioneert allemaal echter wel. Ik denk niet dat hij veel km onder de wielen heeft de eerste eigenaar heeft er ongeveer 15000 km mee gereden en ik heb niet de indruk dat hij bij de eigenaar daarna veel gereden heeft en dat ze in basis goed is. Ik hoop nou maar dat ik na alle geklus uiteindelijk lekker kan ga rijden.
Freek
Ondertussen ben ik eigenaar geworden van de goud metalic gespoten 26" Quest 241 van Marktplaats. Ik zocht iets om ook in de winter paar keer per week mee te forenzen (42 km enkele reis). Ik had gehoopt direct te kunnen fietsen maar helaas was er een reparatie aan, de wielkast was lek daar zat een gat van 4 x 1,5 cm in en stond volgens Velomobiel op slechte banden. Ik had er wel epoxy, peelply en geweven doek bij gekregen maar had voor de prijs, waar ik moeizaam 500 euro af kreeg en met de tekst "gerestaureerd" niet verwacht dat ik direct moest klussen. Ik heb de steekas dus los moeten hebben voor de reparatie. De Quest stond bij de vorige eigenaar buiten, ik heb hem eerst een week in de garage laten drogen voor reparatie en hij heeft de nacht van zaterdag op zondag in de garage doorgebracht met de keramische kachel op 600 watt erin om de epoxy te laten drogen (geen koude temperatuur harder). Ik had de Quest 21 oktober opgehaald en gelijk daarop bij Velomobiel op maat laten stellen. Ik heb die middag er wel even mee gefietst hij reed prima maar daarna dacht ik laat maar drogen ik moet eerst repareren. Dat is nu klaar en hij lijkt ook weer goed te fietsen, achter gelijk toen het wiel eruit was een nieuwe band, ik heb echter ook nieuwe banden op de kleine 20" voorwieltjes maar dan heb je ouder aluminium en stugge banden ik zal wel wat easyfit of zeep nodig hebben om die banden helemaal zonder hoogteslagjes te krijgen. Dit is een polyester Quest met een 6 volt systeem. Dat laatste is misschien minder handig het functioneert allemaal echter wel. Ik denk niet dat hij veel km onder de wielen heeft de eerste eigenaar heeft er ongeveer 15000 km mee gereden en ik heb niet de indruk dat hij bij de eigenaar daarna veel gereden heeft en dat ze in basis goed is. Ik hoop nou maar dat ik na alle geklus uiteindelijk lekker kan ga rijden.
Freek