Uit onderzoek in Nederland blijkt, dat e-bike-kilometers vooral ten koste gaan van gewone fietskilometers en veel minder van autokilometers. https://www.academia.edu/download/638907...qq8ybh.PDF
Een ander onderzoek zegt dat het ongeveer 50-50 is: https://www.sciencedirect.com/science/ar...0517306564. Wel leuk: hoe minder blij mensen zijn met hun woon-werk autotrip, hoe groter de geneigdheid tot het pakken van een e-bike. We moeten dus niet meer investeren in wegen/wegonderhoud, maar in fietssnelwegen.
Trouwens, hadden ligfietsen en in het bijzonder velomobielen maar zo'n goede marketingmachine achter zich. Ik droom van een autoloze wereld waarin je lekker in je velomobiel over de snelweg kan scheuren.
Een ander onderzoek zegt dat het ongeveer 50-50 is: https://www.sciencedirect.com/science/ar...0517306564. Wel leuk: hoe minder blij mensen zijn met hun woon-werk autotrip, hoe groter de geneigdheid tot het pakken van een e-bike. We moeten dus niet meer investeren in wegen/wegonderhoud, maar in fietssnelwegen.
Trouwens, hadden ligfietsen en in het bijzonder velomobielen maar zo'n goede marketingmachine achter zich. Ik droom van een autoloze wereld waarin je lekker in je velomobiel over de snelweg kan scheuren.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375