01-Nov-2023, 01:33 PM
Nog maar een reactie dan over het samenspel.
Inmiddels heb ik "wat" ervaring met 7.500 km op de teller. Hiervan een kleine 1.000 met racekap.
De racekap is voorzien van pinlock en inmiddels ruitewisser. Nog geen fogcity, die komt er nog op.
'k rij met een Milan SL, ben bril dragend en over het algemeen transpireer ik veel.
Mijn ervaringen zonder racekap, maar met neopreen scherm.
Het wordt dan een samenspel met de juiste kleding stukken, afhankelijk van de temperatuur, het licht, de wind en natuurlijk de inspanning:
Weer of geen weer, ik draag altijd korte broek, shirt korte mouw en een buff.
Met regen:![Smile Smile](https://ligfietsers.nl/images/smilies/smile.png)
Heb overigens altijd een soort vest bij me en een regenjas en extra muts voor als je pech hebt.
Nou met race kap en regen
Inmiddels heb ik "wat" ervaring met 7.500 km op de teller. Hiervan een kleine 1.000 met racekap.
De racekap is voorzien van pinlock en inmiddels ruitewisser. Nog geen fogcity, die komt er nog op.
'k rij met een Milan SL, ben bril dragend en over het algemeen transpireer ik veel.
Mijn ervaringen zonder racekap, maar met neopreen scherm.
Het wordt dan een samenspel met de juiste kleding stukken, afhankelijk van de temperatuur, het licht, de wind en natuurlijk de inspanning:
Weer of geen weer, ik draag altijd korte broek, shirt korte mouw en een buff.
Met regen:
- Als het licht is.
Doe ik een baseball cap op.
die van craft bevalt mij erg goed. (waait niet af)
m'n bril beslaat bij veel regen en hoge inspanning.
even een doekje erlangs en weer door.
beetje wegduiken in achter neopreen scherm, of net met 1 oog kijken
- Als het donker wordt.
Dan verwissel ik mn normale bril met een extra hoge contrast bril
anders is het tegenlicht te verblindend om nog wat zinnigs te zien.
En toch vaak even met een doekje de bril aan de buitenkant schoonmaken tijdens het rijden.
- Als het kouder wordt.
extra muts aan onder de base ball cap
verder niet te veel nadenken en doortrappen
- Als het echt koud is (0-3 graden met regen)
dan heb ik nog een bivak met goretex, incl nek protectie.
zo eentje die je op de noordpool gebruikt.
1 doel: thuiskomen....
![Smile Smile](https://ligfietsers.nl/images/smilies/smile.png)
Heb overigens altijd een soort vest bij me en een regenjas en extra muts voor als je pech hebt.
Nou met race kap en regen
- Zonder bril want die beslaat altijd (heb niet zo'n grote afwijking)
- Gewoon in korte broek, shirt korte mouw, en een buff
- Met een doekje de zij-ruitjes afvegen (voor ieder kruispunt)
- Vizier open bij ieder stoplicht
- Wat vaker de binnenkant van de VM wassen en het zitkussen
- Accepteren dat als je met vizier open rij, je veel druppels in je gezicht krijgt.
- in het donker is het soms echt zoeken tussen de lichten van de tegenliggers en de berm...
- Vind de ventilatie tegenvallen. heb de neiging om extra gaten te maken rond m'n hoofd of de zij ruitjes er helemaal uit te halen.
- Waarom zijn de zijruitjes en het vizier niet gemaakt van het materiaal van FogCity insert?
- Waarom zit er niet standaard een contrast verhogend en fel licht reducerend glas in het vizier.
- Waarom stroomt er geen lucht bij mn voeten inlaat als ik mn vizier open zet?
- zijn er mensen die een ventilator monteren?